Acasă Universitar Admitere la facultate: Propunerile ANOSR pentru examenele online

Admitere la facultate: Propunerile ANOSR pentru examenele online

Un procent de 36% dintre universitățile de stat solicită obligatoriu prin regulamentul de admitere copii legalizate la admitere, arată o analiză Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) privind procesul de admitere din acest an. În cazul unei singure universități (UMF Cluj) regulamentul solicită extensiv copii legalizate pentru toți candidații și vizează acte generale.

În privința admiterii masterat, din cele 49 de universități care au un regulament de admitere pentru anii 2020 sau 2019, 51% dintre regulamente nu cuprind cerințe vizavi de copiile legalizate la notar în timp ce 18% menționează doar posibilitatea utilizării acestora. În cazul a 29% din universități copiile legalizate sunt obligatorii pentru unele situații specifice.

Studenții solicită încheierea unor parteneriate între instituțiile de învățământ superior din România și inspectoratele școlare județene pentru a oferi oportunități echitabile candidaților în cadrul procesului de admitere online. Astfel, în cazul în care un elev nu dispune de posibilitățile necesare pentru a susține admiterea online, aceasta să poată fi organizată și susținută în cea mai apropiată unitate de învățământ de domiciliul beneficiarului, pe dispozitivele unității respective, în condițiile și pe platformele stabilite de universități.

”Este esențial să luăm în considerare impedimentele existente în procesul de predare și, astfel, propunem ponderarea mediilor finale ale elevilor, în cazul în care se va recurge la examinare online. Considerăm că notele obținute ca urmare a parcurgerii activităților de predare-învățare în mediul online, ar trebui să valoreze mai puțin decât cele obținute înainte de producerea pandemiei și, implicit, a suspendării activităților față-în-față cu elevii. Această abordare are scopul de a crea o „plasă de siguranță” pentru a diminua eventuale discriminări generate de posibilitățile reduse ale elevilor proveniți din medii dezavantajate. Practic, acest lucru oferă elevilor siguranța că mediile finale nu sunt influențate negativ de educația primită în mediul online”, arată studenții în analiza lor.

Propunerile ANOSR:

• stabilirea cu celeritate de către universități a platformelor utilizate pentru admiterea online, cu suport informatic din partea Ministerului Educației și Cercetării; 

• stabilirea unor condiții speciale de admitere pentru elevii și studenții cu dizabilități și realizarea unui ghid instituțional cu pașii pe care trebuie să îi urmeze un candidat cu dizabilități, pentru a beneficia de o admiterea adaptată nevoilor sale;

• posibilitatea depunerii contestațiilor și confirmarea locului online; 

• stabilirea unei perioade de depunere a dosarelor de concurs prelungite, raportat la anii anteriori;

• reducerea taxelor de admitere – la începutul acestui an universitar, ANOSR a constatat în analiza „Taxele nejustificate ale învățământului superior românesc” existența unor cuantumuri exagerate ale taxelor de admitere și o lipsă totală a fundamentării acestora;

• diferite beneficii financiare, precum amânarea termenului de achitare a primei tranșe a taxei de școlarizare, posibilitatea de a nu plăti taxa de înscriere la concursul de admitere candidaților care dovedesc că au fost grav afectați financiar de COVID-19;

• armonizarea regulamentelor de admitere actuale cu legislația în vigoare și eliminarea prevederilor obligatorii de legalizare a unor documente pentru concursul de admitere.

„Cu toate că a avut și are efecte dezastruoase, pandemia de COVID-19 ne oferă o oportunitate neașteptată de a reflecta asupra sistemului de învățământ superior românesc, inclusiv asupra metodelor de admitere. Viitorii studenți au nevoie de un sistem de admitere care să fie în egală măsură echitabil și eficient, care să se focuseze pe potențialul candidaților, dar și pe interesele și abilitățile acestora, și nu în ultimul rând să se plieze cât mai bine pe programul de studii pe care doresc să-l urmeze. Toate acestea ar trebui implementate ținând cont și de mediul socio-economic din care provin”, a declarat Petrișor- Laurențiu Țucă, președintele ANOSR.

Consultă aici Admiterea în Învățământul Superior – deconectată de realitățile actuale

Citiți și:

Peste 1.600 de elevi s-au înscris la simularea admiterii de la UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca

Universitatea de Medicină și Famacie ”Carol Davila” organizează online simularea admiterii pe 16 mai

Articolul precedentPeste 1.600 de elevi s-au înscris la simularea admiterii de la UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca
Articolul următorIulian Cristache, președintele FNAP: Școala să reînceapă numai pentru elevii din clasele a VIII-a și a XII-a