Acasă Preuniversitar SONDAJ: 80.1% dintre părinți susțin că școala online nu poate înlocui...

SONDAJ: 80.1% dintre părinți susțin că școala online nu poate înlocui educația de la clasă/ Ce părere au părinții despre Teleșcoală

Un procent de 80.1%  dintre părinți arată că educația on-line nu poate înlocui educația față în față, de la școală, potrivit unui sondaj realizat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți. Doar 19.9% dintre părinți  consideră că școala online poate înlocui educația de tip clasic.

Întrebați despre tipul de aparatură folosită pentru învățarea în mediul on- line, 75% dintre părinți au afirmat că laptopul, calculatorul sau tableta sunt cele mai uzitate mijloace prin care se facilitează accesul propriilor copii la învățarea on-line, urmate de telefoanele inteligente (61,2%) și de televizor, prin programul „Teleșcoala” într-un procent de 5,2%.

Chestionați cu privire la  programul „Teleșcoala”, mai mult de jumătate dintre părinți consideră că acest program are o calitate foarte scăzută sau scăzută:  30,87% – foarte scăzută,  25,49% – scăzută,  24,65% – normal, 13,19% – eficientă,  5,79% – foarte eficientă.

La întrebarea privind modalitatea de învățământ la distanță folosită de către copii, platformele audio-video au ponderea cea mai mare, respectiv 80,6%, urmate îndeaproape de mesajele scrise (80%).

Sondajul arată un  procent foarte mic al elevilor care accesează programul „Teleșcoala” (8%) și procentul identic de respondenți care declară că nu au dotările necesare sau nu doresc să participe la cursurile on-line (1,5%).

Calitatea învățământului on-line, în general, este apreciată ca fiind normală de un procent de 27.84% dintre părinții respondenți iar 22,44% consideră efficient învățământul la distanță, în total un procent de 50,28%, mai arată sondajul.

26.07% dintre părinți cred că învățământul on-line are o calitate scăzută iar 14,78% consideră că învățământul on-line are o calitate foarte scăzută, în total un procent de 40.85%. Un număr mic de părinți, respectiv 8,86%, sunt de părere că învățământul on-line este foarte eficient.

Întrebați despre eficiența platformele audio-video și a mesajelor scrise ca  modalități de interacțiune folosite de către profesori,  părinții au spus că :

Platformele audio-video

26,73% dintre părinți au răspuns că sunt eficiente pentru învățământul la distanță

 14,82% consideră că sunt foarte eficiente din punct de vedere al calității învățământului on-line.

26,34% consideră că platformele audio-video pot duce la o calitate normală a învățământului on-line

32,11% dintre cei chestionați consideră că pot duce la o calitate scăzută și foarte scăzută.

 Mesajele scrise

10.57% dintre părinți consideră că acestea conduc la o calitate foarte scăzută a învățământului on-line,20,01% dintre respondenți consideră că acestea conduc la o calitate scăzută,

27,54% consideră că acestea conduc la o calitate normală,

26,36% dintre cei chestionați consideră că acestea conduc la o calitate eficientă

15,52% consideră că acestea pot conduce la o calitate foarte eficientă a învățământului on-line.

La sondajul de opinie au participat peste 4800 de părinți, ȋn perioada 29 aprilie – 06 mai, părinții fiind preponderent din mediul urban (81.2%).

Consultă aici mai multe date din sondajul de opinie realizat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți

Articolul precedentO educatoare despre reformele din învățământ: Doar promisiuni și vorbe deșarte care să aducă voturi
Articolul următorMonica Anisie: Inspectoratele școlare centralizează situația elevilor fără tablete/ Guvernul dă 150 de milioane de lei