Un procent de 80.1% dintre părinți arată că educația on-line nu poate înlocui educația față în față, de la școală, potrivit unui sondaj realizat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți. Doar 19.9% dintre părinți consideră că școala online poate înlocui educația de tip clasic.
Întrebați despre tipul de aparatură folosită pentru învățarea în mediul on- line, 75% dintre părinți au afirmat că laptopul, calculatorul sau tableta sunt cele mai uzitate mijloace prin care se facilitează accesul propriilor copii la învățarea on-line, urmate de telefoanele inteligente (61,2%) și de televizor, prin programul „Teleșcoala” într-un procent de 5,2%.
Chestionați cu privire la programul „Teleșcoala”, mai mult de jumătate dintre părinți consideră că acest program are o calitate foarte scăzută sau scăzută: 30,87% – foarte scăzută, 25,49% – scăzută, 24,65% – normal, 13,19% – eficientă, 5,79% – foarte eficientă.
La întrebarea privind modalitatea de învățământ la distanță folosită de către copii, platformele audio-video au ponderea cea mai mare, respectiv 80,6%, urmate îndeaproape de mesajele scrise (80%).
Sondajul arată un procent foarte mic al elevilor care accesează programul „Teleșcoala” (8%) și procentul identic de respondenți care declară că nu au dotările necesare sau nu doresc să participe la cursurile on-line (1,5%).
Calitatea învățământului on-line, în general, este apreciată ca fiind normală de un procent de 27.84% dintre părinții respondenți iar 22,44% consideră efficient învățământul la distanță, în total un procent de 50,28%, mai arată sondajul.
26.07% dintre părinți cred că învățământul on-line are o calitate scăzută iar 14,78% consideră că învățământul on-line are o calitate foarte scăzută, în total un procent de 40.85%. Un număr mic de părinți, respectiv 8,86%, sunt de părere că învățământul on-line este foarte eficient.
Întrebați despre eficiența platformele audio-video și a mesajelor scrise ca modalități de interacțiune folosite de către profesori, părinții au spus că :
Platformele audio-video
26,73% dintre părinți au răspuns că sunt eficiente pentru învățământul la distanță
14,82% consideră că sunt foarte eficiente din punct de vedere al calității învățământului on-line.
26,34% consideră că platformele audio-video pot duce la o calitate normală a învățământului on-line
32,11% dintre cei chestionați consideră că pot duce la o calitate scăzută și foarte scăzută.
Mesajele scrise
10.57% dintre părinți consideră că acestea conduc la o calitate foarte scăzută a învățământului on-line,20,01% dintre respondenți consideră că acestea conduc la o calitate scăzută,
27,54% consideră că acestea conduc la o calitate normală,
26,36% dintre cei chestionați consideră că acestea conduc la o calitate eficientă
15,52% consideră că acestea pot conduce la o calitate foarte eficientă a învățământului on-line.
La sondajul de opinie au participat peste 4800 de părinți, ȋn perioada 29 aprilie – 06 mai, părinții fiind preponderent din mediul urban (81.2%).