Acasă Actualitate Profesoară de limba română: Cum se rezolvau subiectele de la Evaluare...

Profesoară de limba română: Cum se rezolvau subiectele de la Evaluare Națională 2020 VIDEO

Cristina Tunegaru, profesoară de limba și literatura română, a analizat pentru StiriEdu.ro subiectele pentru limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2020 și spune că au avut un grad de dificultate mediu spre ușor.

Ceea ce îi putea pune în dificultate era exercițiul 4 de la prima parte, care le cere să transcrie două cuvinte cu diftong și acolo erau mai mulți termeni cu diftong. Dar probabil că unul dintre termenii care îi pune în dificultate este geamantanul. Și știu că acolo se greșește adesenea, pentru că acest cuvânt nu are diftong, dar mulți copii văd ea și consideră că e diftong”, a spus Cristina Tunegaru.

Citiți și: Subiecte Limba Română la Evaluare Națională 2020: Un text din Zborul de Sorin Titel/ Compunere despre genul epic

La fel, la exercițiul trei unde se cere explicarea modului de formare al cuvintele. Și era un cuvânt format în derivare și unul format prin schimbarea valorii gramaticale și acolo îi pune puțin în dificultate să vad adjectivul oprită provenit din verb la participiu. În rest la prima parte e ușor. E o singură întrebare pe partea textului și e o întrebare simplă, răspunsul e imediat, nu trebuie să facă deducții importante. E vorba să explice într-un enunț motivul pentru care sunetele de muzicuță nu sunt armonioasă și dacă citesc textul se vede ușor că sunetele nu sunt produse ușor din cauză că a intrat apă în muzicuță”, a mai spus profesoara.

La partea de gramatică nu este greu, mai spune Cristina Tunegaru.

La partea a doua, la modul și timpul verbelor este vorba de un conjuctiv și un indicativ. La funcția sintactică nu e deloc greu, este vorba de o propoziție și subiectul – traseul și un atribut pronominal „adevăratele lui aspirații”. La sintaxă e o frază formată din două propoziții și trebuie să recunoască principala și subordonata. Prima propoziție e principală, iar cea de-a doua este completivă directă. La ultimul exercițiu trebuiau să construiască o frază în care să există o propoziție introdusă prin adverbul unde. La ultima compunere cerința să prezinte o întâmplare din timpul unei activități preferate este un subiect destul de vast și le permite să aleagă orice situație, orice moment, puteau să prezinte o întâmplare din timpul unei excursii, din timpul unei activități de lectură, orice își doreau”, a mai spus profesoara de limba română.

Reamintim că elevii care au participat la proba de limba română au primit la primul subiect fragment din Zborul de Sorin Titel cu cerințele: notează câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: ciudată, era; menționează rolul cratimei din secvența să urce-n pod; explică modul de formare al cuvintelor subliniate din secvențele: lumina aceea fierbinte oprită în hârtia geamului, o ușă dădea într-un balconaș; transcrie două cuvinte care conțin un diftong din secvența: Podul era plin de geamantane vechi în care erau cărți cu coperte groase de carton negru, cărți pe jumătate roase de șoareci; formulează, în câte un enunț, două idei principale / secundare din textul dat; precizează, într-un enunt, motivele pentru care sunetele muzicuței nu erau tocmai armonioase.

Vezi aici Subiecte Limba Română de la Evaluare Națională 2020

Articolul precedentMinisterul Educației: Un singur elev a fost trimis acasă din cauză că avea temperatură mai mare de 37.3 grade
Articolul următorBarem Subiecte Română Evaluare Națională 2020. Ministerul Educației a publicat la ora 15 notarea subiectelor