Acasă Actualitate Ce propun școlile particulare pentru reînceperea anului școlar

Ce propun școlile particulare pentru reînceperea anului școlar

Școlile Particulare din România propun mai multe scenarii pentru reînceperea anului școlar 2020-2021, printre care întoarcerea la școală a tuturor elevilor, iar toate spațiile școlare să fie folosite pentru predarea lecțiilor astfel încât să fie respectate normele de igienă. Toate propunerile Asociației Școlilor Particulare din România au fost trimise către Ministerul Educației și către grupului interministerial care lucrează la variantele în care se pot deschide școlile în septembrie.

Scenariul 1: Întoarcerea la școală a tuturor elevilor, introducerea unor norme specifice de prevenire a răspândirii virusului. În cadrul primului scenariu toți elevii se întorc la școală. Sunt implementate măsuri specifice pentru asigurarea sănătății și securității copiilor.

Recomandări:

  • Utilizarea tuturor spațiilor școlare: biblioteci, săli de mese, săli festive, săli de
    sport, curtea școlii etc.
  • Identificarea și utilizarea spațiilor puse la dispoziție de comunitate: centre
    culturale, biblioteci, baze sportive, spații de birouri etc.
  • Identificarea resursei umane care poate fi utilizată în procesul educațional ca
    urmare a măsurii de reducere a numărului de elevi la clasă: cooptarea
    persoanelor care au abilități de predare și calificări specifice prin programe de
    voluntariat: părinți, cercetători, bibliotecari etc.
  • Reducerea interacțiunii între grupurile de elevi.

Scenariul 2. Elevii participă la activități educaționale atât în format față în față cât și în format online. În cadrul celui de al doilea scenariu elevii sunt grupați în două sau mai multe grupuri, aceștia participând la ore în format față în față în săptămâni diferite, în zile diferite sau în jumătăți de zi diferite.

Recomandări:

  • Pregătirea tuturor sălilor de clasă în vederea transmiterii LIVE a orelor de curs.
  • Se creează programe specifice de predare față în față pentru copiii din grupurile
    vulnerabile.
  • Copiii care nu au acces la internet sau la calculator pot să vină la școala sau să se
    deplaseze la alți membrii ai comunității pentru a realiza sarcinile online sub
    supraveghere corespunzătoare.

Scenariul 3. Procesul educațional se desfășoară în totalitate în format online.

Recomandări:

  • Se stabilește platforma care urmează a fi utilizată în procesul de predare online.
  • Cadrele didactice, elevii și părinții primesc suport pentru familiarizarea cu platforma ce
    urmează a fi utilizată.
  • Cadrele didactice pe baza unui orar specific pregătesc planificarea și materialele necesare
    desfășurării în condiții cât mai normale a procesului de predare online
Citiți aici cum vor scolile particulare să implementeze aceste scenarii: REÎNTOARCEREA ÎN ȘCOLI MAI BUNE

Citiți și: Cele 3 scenarii pentru începerea noului an școlar, propuse de părinți/ Școala exclusiv online, pe ultimul loc