Șase din 10 profesori folosesc platforme de învățare online, arată un raport oficial întocmit de experții din cadrul proiectului CRED („Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”), la sfârșitul lunii iulie și începutul lunii august. Rezultatele strânse din 4.910 școli arată că 193.497 cadre didactice (61,31%) sunt utilizatori activi de platforme active pentru predarea online.
Județele unde mai puțin de jumătate știu să folosească platformele online sunt: Arad – 43.94%, Brăila – 40,67 %, Caraș Severin – 35, 83 %, Bistrița Năsăud – 39,13%, Ialomița -42%, Iași- 44, 84%, Mehedinți – 45,38%, Mureș – 46, 29%, Vaslui -22, 87%, Vrancea – 49,66%.


Câte școli folosesc platforme online – situația pe județe
În ceea ce privește dotarea școlilor cu platforme și instrumente de învățare online, raportul arată că în 2.998 de școli din cele 4.910 unități de învățământ care au trimis răspunsurile sunt activate astfel de platforme online.
Situația arată că în fiecare județ există mai multe școli în care platformele pentru învățarea online sunt activate în comparație cu cele în care aceste platforme nu există.


Statistica de la minister arată că în privința platformelor folosite de către profesori situația este următoarea:
- 1.724 unități de învățământ utilizează Gsuite;
- 572 unități de învățământ utilizează Office365;
- 681 unități de învățământ utilizează Adservio;
- 180 unități de învățământ utilizează Kinderpedia;
- 142 unități de învățământ utilizează Edu24
De asemenea, un număr important de răspunsuri de la profesori se referă la alte platforme și instrumente, respondenții menționând Zoom (222 mențiuni), Whatsapp (67 mențiuni), Moodle (22 mențiuni), Facebook (30 mențiuni), ASQ (18 mențiuni), Classroom (193 mențiuni) etc.
Citiți și: Pediatrul Mihai Craiu argumentează de ce trebuie deschisă școala: Altfel va crește infracționalitatea juvenilă
Medicul Mihai Craiu: Școlile pot fi deschise/ Ar trebui ca fiecare clasă să aibă o chiuvetă