Acasă Actualitate Scrisoarea unui profesor infectat cu COVID-19 către premierul Cîțu: De ce să...

Scrisoarea unui profesor infectat cu COVID-19 către premierul Cîțu: De ce să rămână acest ministru al Educației?

Foto: captură Youtube

Profesorul Gabriel Săndoiu, profesor de logică la Colegiul Sf. Sava din Capitală, i-a scris premierului Florin Cîțu o scrisoare în care îl critică pe ministrul Sorin Cîmpeanu. Profesorul Săndoiu scrie că s-a infectat cu coronavirus și va sta acasă și spune că își ține cursurile online. Dar după cum spunea ministrul Educației, orele ar trebui ținute toate în aceeași zi, ceea ce în cazul lui ar fi imposibil pentru că are 19 ore pe săptămână. „ Înaintea începerii semestrului II, grijuliu, Domnul Ministru spunea că dacă vor fi profesori bolnavi, aceștia vor preda de acasă, iar elevilor li va schimba orarul astfel încât să se facă orele online într-o singură zi; nici nu știu ce ar fi mai grav: eventuala sinceritate a Domnului Ministru sau faptul de a-și fi bătut joc?”, scrie Gabriel Săndoiu în scrisoarea către premirul Florin Cîțu, scrisoare pentru care StiriEdu.ro are acordul pentru publicare.

Profesorul îl întreabă pe premier de ce guvernanții nu sunt supărați atunci când văd situația din școli.

„De ce ne supărăm când vedem aglomerații pe pârtiile de schi, la petreceri netrebnice ș. a. m. d. – dar nu ne supărăm deloc văzând cum este în școli, indiferent și în derâderea oricărui coeficient de infestare? Dacă este atât de important să se facă școală în sălile de clasă, de ce nu a luat Domnul Ministru oarece măsuri încât măcar bună parte a membrilor personalului școlar să fi fost deja vaccinați?”, îl întreabă profesorul de la „Sf. Sava” pe premierul Florin Cîțu.

Scrisoarea profesorului Gabriel Săndoiu de la Colegiul Național „Sf. Sava”

Bună ziua, domnule Prim Ministru și cele cuvenite Corpului dumneavoastră de control,

Mă numesc Gabriel Săndoiu și sunt profesor la Colegiul Național Sfântul Sava.

Sistemul nostru de sănătate, așa cum bine se știe, are încă multe hibe. Pe 24.02. a.c., eu și soția mea (care este tot cadru didactic) am fost testați, la cabinetul medicului nostru de familie, pentru Covid 19; rezultatul ei a fost pozitiv, iar al meu – negativ. Amândoi am fost consemnați la domiciliu (izolare și, respectiv, carantină) până pe 9.03 inclusiv. După câteva zile, făcându-mi-se rău și neavând voie să ies din casă, am fost ajutați să dobândim un test rapid (cum au fost și cele cu care fuseserăm testați cu câteva zile înainte): rezultatul a fost, și pentru mine, pozitiv (dobândisem, în realitate, același statut pe care soția mea îl avea deja). Am sunat la D.S.P. (4.03.2021). Cei de acolo nu pot lua în considerare rezultatul unui test ne-aplicat într-o instituție medicală, astfel încât mă invită să mă deplasez într-un astfel de loc. Într-un târziu, se înțelege problema și se decide că aceasta nu există: eu sunt în carantină până pe 9.03 și cu asta basta (ceea ce este oficial bate ceea ce este real).

În aceste condiții, oricum suficient de dificile, de ce se permite domnului Ministru al Educației să impună, în continuare, învățământ în variantă clasică, căci procentul de infestare de cel puțin 3/1000 (din București și anumite județe) nu ar fi suficient pentru școli (susține dânsul), ci abia unul mai mare, în loc de a se adopta varianta online în astfel de școli? De ce distanța minimă de 1,5 – 2 m. a fost redusă brusc și fără drept de apel, de către Domnul Ministru al Educației, la una de 1m. (mai mare și aceasta decât cea de care pot beneficia elevii care stau în aceeași bancă)?

Înaintea începerii semestrului II, grijuliu, Domnul Ministru spunea că dacă vor fi profesori bolnavi, aceștia vor preda de acasă, iar elevilor li va schimba orarul astfel încât să se facă orele online într-o singură zi; nici nu știu ce ar fi mai grav: eventuala sinceritate a Domnului Ministru sau faptul de a-și fi bătut joc? Eu am 19 ore pe săptămână. Vă rog să le grupați astfel încât toate cele 9 clase a IX-a și cele 8 clase a XII-a cu care lucrez – să facă cele 19 ore în aceeași zi. Dar dacă ar fi mai mulți profesori bolnavi?

În sfârșit, nu știu de ce Domnul Ministru ar fi mai credibil în alte privințe decât cele legate de aritmetica elementară! De ce ne supărăm când vedem aglomerații pe pârtiile de schi, la petreceri netrebnice ș. a. m. d. – dar nu ne supărăm deloc văzând cum este în școli, indiferent și în derâderea oricărui coeficient de infestare? Dacă este atât de important să se facă școală în sălile de clasă, de ce nu a luat Domnul Ministru oarece măsuri încât măcar bună parte a membrilor personalului școlar să fi fost deja vaccinați?

E evident că nimeni, indiferent de rang sau funcție, nu are dreptul să-i preseze pe alții (prin șantaj, de sigur – căci profilor le este frică să nu li se desfacă contractele de muncă) și să-i constrângă să intre în zone cu prea mare risc de contaminare. O astfel de presiune nu este o zădărnicire a combaterii acestei boli? Mă întreb cum ar fi fost să-l fi avut pe acest domn ca Ministru al Educației încă de la începutul pandemiei? Am fi avut cea mai teribilă reformă a școlii românești (prin îmbolnăviri și decese)? Sau poate că Domnul Ministru este printre persoanele aparte care nu cred în această boală?

O ultimă precizare: în pofida a ceea ce spune Domnul Ministru al Educației, învățământul online este un substitut destul de bun al învățământului clasic, mai ales în actualele condiții. Oricine poate participa la orele pe care le fac online, fără să fie nevoie să fie persoană oficială (datele mele de contact fiind de găsit în spațiul public – de exemplu, pe site-ul Centrului de Excelență în Filosofie – București). Fac ore online și fac și pregătire pentru bac (gratuit!).

Repet: dacă situația este atât de complicată, de ce să ne rămână adăugat și acest Domn Ministru, care nu numai că nu ajută cu nimic, dar care doar aduce greutăți suplimentare?”

Gabriel Săndoiu

Citiți și: DOCUMENT Profesorii vor face triajul elevilor/ Cine decide suspendarea cursurilor la gimnaziu și liceu

Medicul Mihai Craiu: Clasele trebuie aerisite frecvent

ORDIN Cui i se recomandă testarea antigen în școală

Cum se modifică scenariile pentru școli: Elevii din anii terminali vin la școală în scenariul roșu

Articolul precedentDOCUMENT Câți elevi de clasele a VIII-a și a XII-a vin fizic în sala de curs în scenariul roșu
Articolul următorSorin Cîmpeanu nu știe să explice de ce sunt mai mulți elevi la clasele primare în scenariul roșu