Acasă Actualitate Sorin Cîmpeanu: Nu avem conţinut digital pentru toate disciplinele. Școala trebuie să...

Sorin Cîmpeanu: Nu avem conţinut digital pentru toate disciplinele. Școala trebuie să continue fizic

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat marţi că este de preferat prezenţa fizică în şcoli şi universităţi şi trebuie făcute toate eforturile ca şcolile să se închidă ultimele şi să se deschidă primele, atât timp cât educaţia digitalizată nu este pusă la punct sub toate aspectele.

„Atâta vreme cât nu avem conectivitate generalizată, disponibilitate echipamente pentru absolut toţi elevii şi studenţii din România, cât nu avem conţinut digital pentru toate disciplinele, cât nu avem toţi profesorii formaţi pentru predarea online, cât nu avem platforme dedicate de evaluare, este de preferat în mod clar prezenţa fizică în şcoli şi universităţi şi trebuie făcute toate eforturile ca şcolile într-adevăr să se închidă ultimele şi să se deschidă primele”, a spus Cîmpeanu la videoconferinţa „Educaţie: învăţătură, digitalizare, sănătate”, organizată de Grupul de presă Bursa.

El a adăugat că, deşi educaţia digitalizată nu se poate desfăşura în condiţii optime, se fac toate eforturile pentru îndeplinirea acestor condiţii.

„În PNRR avem 3,6 miliarde de euro sub tutela ‘România educată’ – sunt resurse financiare disponibile pentru educaţie şi în alte programe, dar doar sub tutela ‘România educată’ avem 3,6 miliarde de euro disponibile -, este o adevărată provocare să poţi să foloseşti eficient aceste resurse. Digitalizarea educaţiei are mult peste un miliard de euro din cei 3,6 miliarde”, a mai spus Cîmpeanu.

El a precizat că pentru digitalizarea educaţiei e nevoie de cinci componente: conectivitate generalizată, disponibilitate echipamente pentru toţi elevii şi studenţii, conţinut digital pentru toate disciplinele, toţi profesorii formaţi pentru predarea online şi platforme dedicate de evaluare.

„În primul rând e nevoie de conectivitate generalizată – de accesul generalizat la Internet – şi s-au făcut paşi foarte importanţi: am deschis anul şcolar 2021-2022 având o conectivitate mai bună decât aveam în toamna anului 2020, dar nu suficient de bună. Nu putem spune că toţi cei trei milioane de preşcolari şi elevi au acces la internet în condiţii optime”, a afirmat ministrul Educaţiei.

În al doilea rând, Cîmpeanu s-a referit la echipamentul pentru studiul online.

„Din perspectiva disponibilităţii echipamentelor stăm mult mai bine, dar nu putem spune ca stăm bine – în învăţământul liceal, opinia mea este că tabletele sunt inadecvate, în învăţământul liceal este nevoie de laptopuri. Am achiziţionat 60.000 de laptopuri prin programul Ministerului Educaţiei – Second Reeducation; sunt paşi importanţi, dar nu sunt suficienţi. Deci, nu avem nici conectivitate generalizată, nu putem spune nici că avem disponibilitate echipamente, şi aici intervin problemele, la punctele 3, 4 şi 5″, a mai declarat Cîmpeanu.

La punctul 3 a vorbit despre conţinutul digital. „Conţinut digital nu avem pentru toate disciplinele. Este, într-adevăr, în curs de contractare, un proiect, ‘Biblioteca Virtuală’, care ne va ajuta foarte mult din perspectiva de conţinut digital, dar în acest moment nu avem îndeplinită nici această condiţie. Sunt foarte puţine discipline care au conţinut digital”, a arătat ministrul.

În ceea ce priveşte disponibilitatea cadrelor didactice formate pentru predarea online, Cîmpeanu a spus că s-au făcut progrese – respectiv câteva zeci de mii de cadre didactice pregătite pentru predarea online, dar, în raport cu totalul de 200.000 de cadre didactice, mai e mult de făcut, deoarece predarea online este diferită major de predarea clasică.

„Al cincilea element – nu avem platforme dedicate evaluării online. Evaluarea este punctul final al oricărui proces didactic – un element foarte important; nu avem aceste platforme dedicate şi securizate”, a mai arătat Sorin Cîmpeanu.

Citiți și: Calendar concurs directori 2021. Câștigătorii vor fi numiți în funcție anul viitor

Cum arată site-ul pentru concursul de directorii| Ultimele detalii de la Ministerul Educației

Ministerul Educației a publicat bibliografia pentru concursul de directori

Când va avea loc concursul pentru directorii de școală? Ministerul Educației a „uitat” să modifice legea stării de alertă

OFICIAL. Metodologia pentru concursul de directori, în Monitorul Oficial. Cine poate participa la concurs

Scenariile școlilor pentru săptămâna următoare: 54 de localități au incidența de peste 6/1.000

Document CNSU: Relaxarea rămâne până la incidența de 6/1.000| Cum arată noile măsuri

Florin Cîțu: Copiii între 6 și 12 ani nu vor mai fi testați la peste 3 peste la mie VIDEO

Lista celor 352 de localități cu peste 3 infectați la mie|Șase localități au peste 9/1.000 rata de infectare

Cât sunt salariile din învățământ: de la debutant până la gradul I – perioada 2016-2021

Vaccinare obligatorie: Florin Cîțu: Dacă experții ajung la concluzia că e cea mai bună soluție, eu sunt de acord

Când se adoptă restricțiile. Cele patru scenarii posibile

Programul „Masa caldă” în școli a redus abandonul școlar. Mai mulți parlamentari vor să îl extindă

Timișora intră în carantină în weekend. Sute de îmbolnăviri în școli

Liceenii români se pot înscrie în programul FLEX, finanţat de Departamentul de Stat al SUA

Când va apărea formularul pentru intenția de vaccinare pentru elevi. Ce spune Sorin Cîmpeanu

Burse de studiu în Marea Britanie pentru elevii de clasa a X-a

Covid-19: Peste 69.000 de elevi învață online

Raport UNICEF: Milioane de copii au o alimentație deficitară

Articolul precedentȘcolile vor primi noi teste pentru elevi și profesori
Articolul următorPfizer a prezentat rezultatele testelor clinice la copiii cu vârste cuprinse între 5 şi 11 ani