Consiliul Național al Elevilor cer și ei ca viitorul pachet legislativ pentru educație să fie compus din două legi: o lege a învățământului preuniversitar și una a învățământului superior. Elevii argumentează că o astfel despărțire ar fi necesară pentru că diferențele dintre cele două sisteme de învățământ, cel preuniversitar și cel universitar, au fost majore.
Care sunt argumentele elevilor:
Recent, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat public faptul că Ministerul dorește ca noul pachet legislativ pe care autoritățile și-au asumat să-l contureze, ca parte a procesului de implementare a proiectului „România Educată”, să presupună introducerea a două acte normative, respectiv o lege a învățământului preuniversitar și una a învățământului superior.
Până acum, diferențele dintre cele două sisteme de învățământ, cel preuniversitar și cel universitar, au fost majore. Din aceste considerente, o astfel de măsură este, din perspectiva Consiliului Național al Elevilor, oportună, considerând că ar presupune un mecanism suplimentar pentru prioritizarea și raportarea punctuală la problemele specifice pentru fiecare formă de învățământ.
Totodată, reprezentanții elevilor solicită Ministerului Educației ca procesul de redactare a noului act normativ, pe tot parcursul acestui proces, să presupună implicarea tuturor partenerilor de dialog social, în așa fel încât noul pachet legislativ să răspundă cu adevărat nevoilor reale din teritoriu și să întâmpine următorul an școlar, nu orice alt moment care ar putea dezechilibra educația. Punem accentul asupra vulnerabilităților legislative care sunt puternic resimțite de actorii relevanți din sistem și care pot fi identificate doar în urma unui îndelung proces de dialog.
Mai mult decât atât, tragem un semnal de alarmă asupra faptului că partenerii de dialog social ai Ministerului Educației nu au fost, nici până la acest moment, invitați de Comitetul interministerial pentru implementarea proiectului „România Educată” la consultări care ar trebui să aibă drept scop stabilirea unor direcții strategice și principii de la care să pornească proiectul noii Legi a educației naționale, chiar dacă proiectul Președintelui României s-a bucurat de o largă participare a societății civile până la momentul lansării. Astfel, solicităm guvernanților să nu se abată de la principiile care au fost asumate prin intermediul proiectului care, odată implementat cu responsabilitate, are potențialul de a aduce schimbarea de fond pe care cu toții ne-o dorim.
„La 11 ani de la momentul adoptării actualei Legi a educației naționale, a venit momentul ca autoritățile centrale să ia în serios necesitatea unei reforme curajoase în învățământul preuniversitar, din perspectivă legislativă, iar Ministerul Educației trebuie să își asume responsabilitatea consultării tuturor factorilor implicați în procesul educațional, dar și un set de termene clare de implementare, care să ducă la adoptarea modificărilor în cel mai scurt timp posibil și care să fie cu strictețe respectate. Salutăm inițiativa, însă așteptăm cu interes ca în perioada imediat următoarea să ne putem aduce aportul în perspectiva reprezentativității reale”, a declarat Robert Avram, președintele interimar al Consiliului Național al Elevilor.
Citiți și: Cîmpeanu: 10 milioane de teste vor ajunge săptămâna viitoare în școli
Sorin Cîmpeanu: La rectificare, vor fi luate în considerare creșterile salariale ale profesorilor
Cîmpeanu: 10 milioane de teste vor ajunge săptămâna viitoare în școli
Greva profesorilor: Pe 4 februarie vom încheia un acord cu premierul Ciucă
UBB cere verificarea tezei premierului Ciucă. CNATDCU a început procedura
București | Colegiul Național I.L. Caragiale intră în online de marți
Greva profesorilor în imagini. Vineri, sindicatele se întâlnesc cu premierul Ciucă
Greva profesorilor în imagini. Vineri, sindicatele se întâlnesc cu premierul Ciucă
Sorin Cîmpeanu: Unde este „tăierea” numărului de beneficiari ai burselor de merit?
Raed Arafat, despre lipsa testelor din școli: Doi furnizori au cerut un preț de 3 ori mai mare
Ce s-a întâmplat cu testele elevilor | Explicațiile Departamentului pentru Situații de Urgență