Acasă Actualitate CNE solicită respingerea legii care îi lasă pe mii de elevi...

CNE solicită respingerea legii care îi lasă pe mii de elevi fără acces la educație online

Foto: pixabay.com

Consiliul Național al Elevilor arată că parlamentarii îi discriminează pe elevii din medii defavorizate prin legea care prevede acordarea de dispozitive electronice pentru întreg personalul didactic care desfășoară activitate de predare, dar doar pentru elevii orfani sau aflați în centre de plasament, cu cerințe medicale speciale și elevii a căror familie nu a realizat în cele 3 luni înainte de achiziționarea dispozitivelor electronice un venit mediu per membru de familie mai mare sau egal cu salariul de bază minim net pe economie. Elevii cer respingerea acestei legi în plenul Camerei Deputaților și spun că această lege, în cazul în care va fi adoptată în plenul Camerei Deputaților, îi va discrimina pe cei din mediul rural.

Poziția Consiliului Național al Elevilor:

În ciuda eforturilor constante ale elevilor reprezentanți din ultimele luni și a presiunii exercitate de către societatea civilă asupra decidenților de la nivel central pentru a înceta tergiversarea achiziției de device-uri electronice cu conexiune la Internet pentru toți elevii și profesorii dezavantajați, în vederea desfășurării actului instructiv-educativ în regim online, aceștia refuză în continuare să garanteze accesul necondiționat al elevilor la educație.

La mijlocul lunii iulie, membrii Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Camerei Deputaților au avizat o propunere legislativă pentru completarea art. 111 din Legea educației naționale nr. 1/2011, care prevede acordarea de dispozitive electronice pentru întreg personalul didactic care desfășoară activitate de predare, dar doar pentru elevii orfani sau aflați în centre de plasament, cu cerințe medicale speciale și elevii a căror familie nu a realizat în cele 3 luni înainte de achiziționarea dispozitivelor electronice un venit mediu per membru de familie mai mare sau egal cu salariul de bază minim net pe economie.

Considerăm măsura ca fiind una discriminatorie, de natură să adâncească și mai mult discrepanțele între elevii din mediul urban și cei din mediul rural, dar și între elevii care au avut, în perioada pandemiei de COVID-19, posibilitatea de a beneficia de școală online și cei privați de educație de-a lungul a patru luni, din cauza situației financiare nefavorabile. Atragem atenția asupra faptului că, în România, există numeroase familii în care un singur membru este angajat, iar salariul de bază minim net pe economie nu poate asigura atât achiziția device-urilor electronice necesare copiilor, cât și cheltuielile pentru satisfacția nevoilor de subzistență. În familiile cu mai mulți copii situația este cu atât mai îngrijorătoare, întrucât aceștia nu vor avea șansa de a participa la cursuri, dacă acestea se desfășoară simultan.

Solicităm, așadar, respingerea de urgență a Plx. 254/ 2020 în plenul Camerei Deputaților și asumarea, de către factorii decizionali, a unor măsuri care să aibă în vedere principii precum echitatea și egalitatea de șanse, astfel încât statul să nu mai prejudicieze dreptul niciunui elev la învățătură.

„Legea 109/2020 trebuie să fie implementată, în vederea garantării accesului la educație pentru toți copiii din România. Observăm așadar faptul că Ministerul Educației și Cercetării refuză respectarea legii și în loc să identifice resurse pentru dotarea elevilor cu laptopuri și tablete, susține restrângerea acestui drept pentru mii de elevi. Nu putem trece cu vederea peste dublul discurs promovat în Parlament: toți profesorii pot în continuare să beneficieze de echipamente electronice, probabil pentru că aceștia au drept de vot, spre deosebire de elevi. Guvernul României nu se poate absolvi de atribuția de a garanta acces la educație online pentru toți elevii, indiferent de statutul lor socio-economic”, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Articolul precedentTitularizare 2020. Cum se va desfășura examenul/ Rezultatele se publică fără anonimizare
Articolul următorAcademia Română depre școala online: Pentru elevii de 3-11 ani poate avea efecte dăunătoare