Acasă Actualitate Cine primește tichete educaționale în programul „Școală după școală”

Cine primește tichete educaționale în programul „Școală după școală”

© UNICEF - Adrian Catu
Foto: © UNICEF - Adrian Catu

Copiii aflați în risc de părăsire timpurie a școlii, adică elevii aparținând minorității rrome, cei din mediul rural, elevii cu dizabilități și elevii din comunitățile dezavantajate economic vor primi tichete pentru plata serviciilor de tipul „Școală după școală”, printr-un proiect aprobat în această săptămână de Guvern.

Tichetul are scop exclusiv educațional, este netransferabil altor beneficiari, iar școlile sunt cele care decontează serviciul. Tichetul se acordă pe baza cererii părintelui/reprezentantului legal al copilului, pentru fiecare copil in parte.

Bugetul pentru acest proiect este de 30 de milioane de euro pentru următorii doi ani școlari, un tichet având valoarea de  200 de lei pentru fiecare elev care optează să participe la activități de tip „școală după școală”.

  Vicepremierul Raluca Turcan a anunțat că Guvernul pregătește implementarea programului „Școală după școala”, care are un buget de 30 milioane lei.

„Guvernul pregătește implementarea programului școală după școală, din legea promulgată de președintele Klaus Iohannis. Astfel, programul educațional școală dupa școală începe cu un demers de pilotare, destinat elevilor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii. Programul urmează să fie demarat și implementat începând din acest an școlar, cu finanțare europeană. Proiectul de ordonanță care reglementează acest program a fost aprobat astăzi în sedința de Guvern. Bugetul este de 30 de milioane de euro și prevede acordarea, lunar, pentru anii școlari 2020 – 2021 si 2021 – 2022, a unor tichete în valoare de 200 de lei pentru fiecare elev care optează să participe la cursuri de „after–school” în institutii publice sau private”, a scris Raluca Turcan pe Facebook.

Beneficiari vor fi 300.000 de copii din grupurile vulnerabile: elevii aparținând minorității rome, cei din mediul rural, elevii cu dizabilități și elevii din comunitatile dezavantajate economic.