Acasă Actualitate Răspunsul lui Sorin Cîmpeanu pentru elevi și părinți: Este frustrant anticipezi un...

Răspunsul lui Sorin Cîmpeanu pentru elevi și părinți: Este frustrant anticipezi un vârf în luna aprilie

Foto: Facebookm Sorin Cimpeanu

Ministrul Sorin Cîmpeanu le răspunde indirect elevilor și părinților care se simt frustrați că anul școlar se prelungește cu două săptămâni după ce toată luna aprilie vor fi liberi.

Întrebat de jurnaliști ce le spune părinților care și-au prorgramt deja vacanța la sfârșitul lunii iunie, ministrul Educației a răspuns:

Este frustrant să traversăm această criză pandemică.

Este frustrant să fii nevoit să alegi cea mai puțin dăunătoare decizie.

Este frustrant să fii nevoit să alegi între dreptul la sănătate și dreptul la educație.

Este frustrant să observi trendul crescător al ratei de infectare și să anticipezi un vârf în luna aprilie

Este frustrant să nu suntem capabili să organizam o testare non-invazivă în școli.

Este frustrant să vezi acuze la predarea online după care să vezi că se plânge după predarea online; cele 2 săptămâni de vacanță în plus în Aprilie au șansa de a se transforma în 2 săptămâni de prezență fizică în lunile mai-iunie

Este frustrant să accepți prelungirea cu 2 săptămâni a vacanței de primăvară în contrapartidă cu posibilitatea de a merge fizic la școală până la final de Martie pentru a nu arunca în aer simulările pentru Evaluarea Națională și BAC …
Trăim o perioadă plină de frustrări

Ministrul Educației a făcut anunțul schimbării vacanței de primăvară într-o conferință de presă în care a declarat:

  • Suntem în plină perioadă de susţinere a probelor de simulare pentru Bacalaureat şi Evaluarea Naţională. Suntem într-o situaţie în care este nevoie de decizii care să producă cât mai puţine modificării la nivelul sistemului de învăţământ.
    Rămânem consecvenţi principiului conform căruia şcolile trebuie să se închidă ultimele dacă este nevoie.
  • Nu considerăm îndreptăţită o decizie care să închidă şcolile şi să lase deschise alte locaţii în care respectarea regulilor de distanţare şi de protecţie împotriva virusului SARS-COV2 se face mai puţin riguros decât în şcoli drept pentru care am semnat şi transmis spre semnare Ministerului Sănătăţii ordinul de ministru comun Educaţie – Sănătate prin care se va înlocui sintagma „depăşirea pragului de 6 la mie rată de infectare” cu sintagma ‘intrare în carantină”.
  • Acest lucru se află în momentul în care vorbim şi în analiza Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă unde sunt convins că se va găsi înţelegere pentru importanţa şcolii pentru a avea pierderi educaţionale cât mai mici cu putinţă şi alte categorii de pierderi care sunt foarte importante pentru fiecare dintre elevii care sunt obligaţi să înveţe online de multe luni de zile, care suferă nu numai pierderi şcolare ci suferă şi pierderi la nivel de tulburării comportamentale generate de lipsa de socializare. Acestea sunt argumentele pentru care repet am solicitat ca trecerea integrală online a şcolilor să se facă doar atunci când localităţile intră în carantină.
  • Pentru că am văzut bine situaţii când este depăşit pragul de 6 la mie şi fiind mai mulţi factori care sunt luaţi în considerare la declararea carantinei există localităţi care nu sunt carantinate, exemplul Bucureştiului, suntem la 6,22 la mie rată de infectare deci şi şcolile trebuie să funcţioneze atâta timp cât alte locaţii rămân deschise.
  • Apreciez că am găsit această decizie, deci simulările se vor derula atât pentru examenul de Bacalaureat sunt în curs aceste probe. Azi am avut o prezenţă de aproape 109.000 elevidin clasele terminale a XII-a şi a XIII-a. Ieri am avut o prezenţă de aproape 113.000, deci aproape 80 % ieri, iar azi aproape 75 %, deci iată o dovadă clară de interes a pregătirii elevilor în vederea susţinerii acestor examene naţionale. Aceste simulării se vor derula până în data de 31 martie în toate localităţile care nu vor fi carantinate chiar dacă este depăşit pragul de 6 la mie.
  • Folosesc acest prilej pentru un îndemn la respectarea tuturor regulilor, plecând de la cele de igienă, de distanţare fizică, de aerisire, de săli de clasă, de purtare a măştii de protecţie şi a toate celorlalte pentru că într-adevăr situaţia epidemiologică se agravează iar azi am înregistrat un număr important de îmbolnăviri chiar şi în rândul şcolilor. De aceia este nevoie de maximă atenţie, mai mult chiar decât până acum la respectarea tuturor regulilor.
  • Pentru ca perturbările să fie minime am propus o serie de modificării în structura anului şcolar,modificării care au următoarele avantaje propunând o vacanţă de primăvară care să înceapă din data de 2 aprilie până în dată de 4 mai, această vacanţă va cuprindea perioada sărbătorilor pascale, fie că vorbim de sărbătorile pascale catolice, pe 4 aprilie, fie că vorbim de cele ortodoxe pe 2 mai. Deci vacanţă de primăvară prelungită cu trei săptămâni începând cu data de 2 aprilie până pe data 4 mai. În acest fel, perioada lunii aprilie, care este cea mai critică din perspectivă epidemiologică, va beneficia de o scădere a mobilităţii prin acordarea acestei vacanţe în tot sistemul de învăţământ preuniversitar.
  • Al doilea avantaj este acela că examenul naţional de Bac se păstrează la datele planificate, se păstrează cu prezenţă fizică, şi se va derula între 28 iunie – 1 iulie, probele scrise. Singura diferenţă va fi aceea că vom echivala, ca şi anul trecut, competenţele cu excepţia celor din promoţiile anterioare care vor susţine competenţele digitale. Un alt avantaj, în afară de derularea până pe 31 martie a simulărilor, în afară de păstrarea datelor pentru examenul de Bac, se regăseşte în păstrarea datelor pentru evaluările la clasa IV şi VI, evaluările la clasa II, urmând a fi programate în cursul lunii mai. Vom acorda importanţa cuvenită pretestărilor pentru PISA. Dezavantajul este, într-adevăr, că suntem nevoiţi să decalăm examenul de Evaluare Naţională.
  • El se va derula în perioada 5 iulie – 8 iulie, urmând ca admiterea înliceu să se facă după data de 8 iulie. Se păstrează toate datele iniţiale pentru titularizare şi definitivat. Am fost nevoiţi să construim acest calendar care să genereze perturbări minime în structura anului şcolar. Reuşind să păstrăm examenul de Bac la datele stabilite, vom putea avea şi şansa unei admiteri în învăţământul superior organizată, ca întotdeauna, în vara acestui an.

Citiți și: Sorin Cîmpeanu: Finalul semestrului al doilea se decalează cu 2 săptămâni|Anul școlar se termină pe 2 iulie

Articolul precedentPărinții despre decalarea Evaluării Naționale: E o bătaie de joc
Articolul următorDocument| Noile scenarii pentru școli, în Monitorul Oficial. Elevii pot veni la școală dacă nu e carantină