Acasă Preuniversitar Sindicatele de la Iași cer ca examenele naționale să fie absolvite cu...

Sindicatele de la Iași cer ca examenele naționale să fie absolvite cu media anilor de studiu/ Scrisoarea trimisă lui Klaus Iohannis

Sindicatul profesorilor de la Iași (USLIP IAȘI ) îi scriu președintelui Klaus Iohannis ca elevii din clasele a VIII-a și a XII-a să nu vină la școală începând cu 2 iunie, pentru că există pericolul infectării cu coronavirus. Sindicaliștii cer ca absolvirea examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională să aibă loc prin media anilor de studiu, la fel cum s-a întâmplat în Marea Britanie, Franța, Olanda, Polonia sau Republica Moldova. Sindicaliștii spun că aproximativ 95% din elevii, profesorii și părinții din teritoriu nu doresc să se expună riscului de infectare atunci când se vor întoarce la clase.

În plus, mai spun sindicaliștii, în România există circa 1.700 de unități școlare în care nu există apă curentă, iar toaletele sunt în exterior.

”Ignorarea acestei realități pe care sindicatele din învățământ și nu numai au adus-o la cunoștință autorităților constant în ultimii ani, nu este de natură să ne confere optimism și încredere în decizia pe care ați luat-o. Considerăm de altfel că v-ați pripit! Dacă pe 15 mai 2020, România va avea peste 15.000 de infectați, veți păstra această hotărâre?”, arată USLIP IAȘI.

În același document, se arată că există sincope grave de comunicare pe platformele educaționale între profesori și elevii din anumite școli din zona rurală din cauza sărăciei lucii în care trăiesc o parte dintre copiii României. Aceștia nu au laptopuri/tablete, telefoane smart sau internet.

Sindicaliștii îi trimit președintelui 15 întrebări spre analiză:

1. În situația în care se va decide deschiderea școlilor fie și cu clasele terminale, după 15 mai sau 2 iunie, cine va realiza triajul epidemiologic cu ,, termometrul electronic”? Majoritatea unităților școlare nu dispune de asistent medical sau medic.

2. Ce garanții puteți oferi că nu vor exista elevi, profesori, personal auxiliar asimptomatici?

3. Cum vom asigura distanțarea fizică în clasele din România care au în general peste 30 de elevi?

4. Dacă s-ar pune problema de a se lucra în grupe mici de până la 7-8 elevi, fiecare cadru didactic responsabil cu disciplinele pentru evaluare sau Bacalaureat își va tripla numărul de ore. Cum vom reuși din punct de vedere tehnic să realizăm aceste ore?

5. Cum vor rezista profesorii și elevii cel puțin 4 ore/zi cu măști și mănuși dacă temperaturile vor crește peste 25° (lucru care se va întâmpla cu certitudine)?

6. Cu ce se vor deplasa elevii care fac naveta din mediul rural la unitățile școlare din mediul urban?

7. Cum garantăm că aceștia nu se vor infecta în mijloacele de transport în comun din zonele periurbane?

8. Cum vom asigura siguranța sanitară a elevilor cazați în cămine?

9. Care este sensul sacrificiului întregii populații a României, timp de peste 2 luni prin

carantinare dacă îi vom expune la un risc ridicat de infectare prin redeschiderea unităților de învățământ? Cu siguranță, în luna mai, România va avea încă mii de infectați.

10. Ce măsuri suplimentare s-ar putea lua în județe precum Suceava, Neamț, Botoșani, ș.a., ce sunt zone cu potențial epidemiologic exploziv?

11. Cine va asigura finanțarea pentru achiziționarea zecilor de milioane de măști, mănuși, săpun lichid, biocide?

12. De unde/unde va găsi România după 15 mai câteva zeci de milioane de măști pentru a se putea asigura respectarea legii privind obligativitatea purtării acestora în instituțiile publice?

13. Cum vom reuși să asigurăm măsurile elementare din punct de vedere igienico-sanitar în cele aproximativ 2000 de unități școlare care nu au apă curentă și toalete în interiorul unităților?

14. De ce credeți că Franța, Marea Britanie Olanda, ș.a. au decis anularea examenelor de sfârșit de an și finalizarea anului școlar 2019-2020?

15. Cine va fi responsabil dacă va crește rata de infectare după o eventuală deschidere prematură a unităților școlare?

Citește aici SCRISOARE DESCHISA CATRE PRESEDINTELE ROMANIEI

Vezi și: