Peste 40 % dintre elevii care au participat marți la un sondaj online, realizat de Consiliul Național al Elevilor, au declarat că și-ar dori reluarea cursurilor în format fizic, dacă va fi posibilă respectarea măsurilor de siguranță impuse de autorități.
Sondajul arată că un procent de 30,3% dintre respondenți au declarat că preferă reluarea cursurilor în sistem hibrid – disciplinele de profil să fie studiate fizic, iar celelalte online. Un procent mai mic, de 15,5% declară că își doresc reluarea cursurilor în sistem exclusiv online, iar restul au declarat că preferă reluarea cursurilor în sistem hibrid -fizic și online, prin împărțirea clasei în grupe. La consultare au participat peste 12,500 de elevi, în mai puțin de 24 de ore.
„În mai puțin de 24 de ore, peste 13 mii de elevi au răspuns consultării noastre. Statisticile sunt foarte clare: cea mai mare parte a elevilor ar dori fie reluarea cursurilor în format fizic, cu respectarea măsurilor de siguranță, fie reluarea cursurilor în format hibrid. Aceste date reprezintă încă o dovadă clară a faptului că școala online în România a eșuat din multe puncte de vedere, nereușind să se adapteze și să răspundă nevoilor elevilor. Solicităm responsabilitate din partea autorităților și o asumare reală a datoriei guvernanților de a garanta accesul la educație pentru absolut toți elevii”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului
Național al Elevilor.
În urma consultării lansate de Consiliul Național al Elevilor, ce are la bază scenariile propuse de autorități pentru reluarea cursurilor, s-au conturat cu claritate preferințele elevilor în ceea ce privește începutul anului școlar 2020-2021.
Printre propunerile elevilor pentru începutul noului an școlar se numără:
Pe termen scurt, este esențială realizarea unei formări de bază a cadrelor didactice în domeniul tehnologiei și informației, pentru a putea deprinde un set minim de cunoștințe necesare operării dispozitivelor conectate la internet. Pe termen lung, includerea unui modul comprehensiv de educație digitală în formarea continuă a profesorilor și-a dovedit necesitatea, întrucât aceste competențe s-au dovedit a fi indispensabile pentru toți actorii din sistemul educațional.
Realizarea, în regim de urgență, a unei noi analize privind numărul de elevi care nu au acces la internet, folosind indicatori realiști, pentru a avea un set de date clare în ceea ce privește necesarul de dispozitive conectate la internet care vor fi achiziționate de către Guvernul României.
În cazul începerii cursurilor într-un format care presupune prezența fizică a elevilor la cursuri, solicităm modernizarea infrastructurii sanitare din unitățile de învățământ, astfel încât riscul de infectare să fie micșorat prin implementarea măsurilor preventive, precum igienizarea constantă a mâinilor.
Dotarea sălilor de clasă cu infrastructură audio-video care să permită atât realizarea orelor de curs online – offline simultan, cât și înregistrarea acestora, pentru a putea fi vizionate de către elevi ulterior.
Realizarea, de către experții din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, a unei platforme de e-learning, care să permită comunicarea elev-profesor și să conțină resurse educaționale accesibile tuturor elevilor, conform art. 70 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011.
Elaborarea unui set de standarde de calitate pentru predarea online, a căror respectare să fie monitorizată de către Ministerul Educației și Cercetării, prin intermediul Inspectoratelor Școlare Județene.
Citiți și: Președintele Klaus Iohannis anunță miercuri modelele pentru începerea noului an școlar
Emil Boc: „Cel mai probabil, școlile se îndreaptă spre un sistem hibrid”