Acasă Actualitate Școlile private îi scriu lui Traian Berbeceanu: Vrem cursuri față în față

Școlile private îi scriu lui Traian Berbeceanu: Vrem cursuri față în față

Foto: Facebook Traian Berbeceanu

Școlile particulare îi cer lui Traian Berbeceanu să convoace comitetul de urgență pentru a schimba scenariul școlilor din Capitală, aflate în prezent în scenariul roțu, pentru că actul educațional scade în online. „Durata mare de timp petrecută de elevi în fața ecranului calculatorului / tabletei și lipsa activităților fizice favorizează apariția stresului, oboselii, a tulburărilor alimentare, a obezității, a atrofiilor musculare, conducând în final la scăderea imunității. Chiar și profesorii cel mai bine pregătiți pentru învățământul online acuză oboseală accentuată din cauza expunerii prelungitei la ecrane”, argumentează reprezentanții școlilor particulare.

Comunicatul școlilor particulare:

  • Asociația Școlilor Particulare inițiază un demers prin care solicită noului prefect al Bucureștiului, Traian Berbeceanu, să convoace urgent o ședința a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență în care să se reconsidere decizia de a suspenda cursurile școlare în unitățile de învățământ de stat și particulare de pe raza Municipiului București.
    Scopul acestui demers este redeschiderea cât mai rapidă a școlilor de pe raza Municipiului București și stabilirea unor principii și metode clare și ferme care să asigure evitarea închiderii ulterioare a unităților de învățământ, fără o analiză temeinică a situației specifice școlilor de pe raza Municipiului București.
  • Inițiatorii își detaliază în scrisoarea adresată prefectului argumentele susținute de date statistice relevante și sondaje desfășurate în școli. Întreaga scrisoare este disponibilă mai jos. Incidența cazurilor de îmbolnăvire a elevilor pe durata frecventării cursurilor față în față este una foarte redusă, fapt care certifică respectarea și implementarea cu succes în unitățile de învățământ a regulilor și normelor igienico-sanitare impuse de contextul epidemiologic.
  • Actul educațional se bazează, înainte de orice demers academic, pe relații interumane, interpersonale, atât între elevi și profesori, cât și între copii. Din acest motiv calitatea actului educațional scade direct proporțional cu vârsta elevilor în situația în care se trece în scenariul cursurilor online.
  • Durata mare de timp petrecută de elevi în fața ecranului calculatorului / tabletei și lipsa activităților fizice favorizează apariția stresului, oboselii, a tulburărilor alimentare, a obezității, a atrofiilor musculare, conducând în final la scăderea imunității. Chiar și profesorii cel mai bine pregătiți pentru învățământul online acuză oboseală accentuată din cauza expunerii prelungitei la ecrane.
  • Părinții sunt obligați să găsească soluții alternative pentru supravegherea copiilor de vârstă mică, ceea ce presupune costuri și foarte mult stres. Toate activitățile economice conexe înregistrează un impact negativ, inclusiv angajatorii părinților.

Citiți aici scrisoarea trimisă de Asociația Școlilor Particulare prefectului Traian Berbeceanu

Articolul precedentMinisterul Educației: Peste 3.000 de școli sunt în scenariul roșu de luni
Articolul următorMonica Anisie: Un șofer din minister e plătit la fel ca un profesor/ Ne trebuie o salarizare echitabilă