Acasă Actualitate Cum reușesc japonezii să țină școlile deschise în plină pandemie

Cum reușesc japonezii să țină școlile deschise în plină pandemie

Foto: unplash.com

Majoritatea țărilor europene au închis școlile în valul trei al pandemiei. În Japonia, școlile gimnaziale și secundare au rămas deschise încă de la începutul pandemiei. Săptămâna aceasta sălile de clasă vor trece printr-o serie de măsuri de dezinfectare și igienizare astfel încât elevii să nu fie supuși unor riscuri de infectare, după cum arată The Japan Times într-un amplu documentar despre școli.

Publicația niponă arată că Japonia reușește să mențină sub control desfășurarea cursurilor, iar respectarea măsurilor de prevenire nu reprezintă un dezavantaj.

Foarte mulți dascăli susțin redeschiderea școlilor în format fizic, și sprijină de altfel și activitățile de echipă, unde se respectă măsurile de siguranță si distanțare. În comparație cu alte țări, în Japonia lucrurile stau altfel, profesorii nu au făcut nici un protest împotriva redeschiderii școlilor.

„Nici nu ne-a trecut prin minte ca ar trebui să protestăm împotriva reluării cursurilor. Poziția noastră de bază este că școlile ar trebui să rămână deschise cât mai mult posibil”, arată Uniunea Profesorilor din Japonia (JTU) care reprezintă una dintre cele mai puternice organizații din țară.

Totuși, în Japonia există săli de clasă foarte mari și încăpătoare, iar din această cauză există incertitudini în ceea ce privește posibilitatea de infectare. „Sălile de clasă japoneze ar putea avea de fapt un risc mai mare de răspândire a virusului decât cele din străinătate”, afirmă Masatoshi Senno, un consilier independent și consultant educațional.

Învățământul japonez încurajează elevii să participe la exerciții de educație fizică. Sportul și sănătatea sunt două cuvinte cheie pe care le folosesc oficialii JTU. Profesorii japonezi sunt foarte implicați și altruiști în special atunci când elevii se confruntă cu situații mai dificile.

„Când mă gândesc la întrebarea de ce profesorii din Japonia nu si-au exprimat opoziția față de redeschiderea școlii, simt că există această gândire în joc „că vor să facă ceva pentru copii”, afirmă profesoara Tanno, care a predat la gimnaziu aproximativ 20 de ani.

Reprezentanții profesorilor spun că învățământul de la distanță poate provoca schimbări asupra psihicului elevilor. Aceștia se obișnuiesc cu digitalizarea pe care care nu știu să o controleze exact. Pandemia a creat nevoia de utilizare a tehnologiei și astfel elevii au început să folosească aplicații online, și să dezvolte anumite cunoștințe folosite în mediul online. Copiii au tendința să acceseze pagini cu un conținut nepermis, neadecvat pentru minori, ce pot crea dependență și acest lucru este interzis de către minister, sau există situații atunci cand aceștia urmăresc site-uri cu mesaje de sinucidere. Ministerul Educației anunță distribuirea dispozitivelor tehnologice către elevi și studenți dar în condițiile în care vor impune anumite măsuri de utilizare a aplicațiilor.

Foto: unplash.com