Acasă Actualitate Studiu Oxford: Cât școlile au fost închise, copiii au învățat „puțin sau...

Studiu Oxford: Cât școlile au fost închise, copiii au învățat „puțin sau nimic”

Foto: pexels.com

Închiderea școlilor în ultimul an din cauza pandemiei a dus la pierderi mari de învățare, elevii din clasele primare n-au studiat practic nimic de acasă, arată cel mai recent studiu realizat de cercetătorii de la Centrul Leverhulme pentru științe demografice din Oxford și publicat în Proceedings for the National Academy of Științe (PNAS). Studiul analizează rezultatele învățării din școlile din Olanda, unde școlile au fost închise timp de două luni în primul val al pandemiei, dar cercetătorii spun că aceste date sunt aplicabile și în Marea Britanie și în alte tări europene. Cercetarea arată că pierderile de învățare au fost deosebit de pronunțate în familiile cu un nivel scăzut de educație.

Studiul arată că, în ciuda cursurilor de la distanță de calitate, elevii de vârstă primară au pierdut o cincime din progresele pe care le-ar face de obicei într-un an. Impactul a fost și mai sever pentru copiii din medii defavorizate.

Autorii studiului afirmă că rezultatele sunt „cumplite” și sunt susceptibile de a fi reflectate la nivel internațional – pentru că elevii din Olanda au avut printre cele mai bune oportunități de învățare virtuală posibile și totuși au pierdut în medie 20% din progresul așteptat din cauza închiderii școlii.

„Elevii au făcut progrese mici sau deloc în timp ce învață de acasă, iar pierderile sunt concentrate în special în rândul elevilor din casele cu părinți cu un nivel scăzut de educație. Pentru ei, pierderea a fost cu 50% mai gravă decât pentru alții”, a spus Dr. Engzell, unul dintre autorii studiului.

Echipa sugerează rezultatele privind pierderea învățării pot fi și mai severe în Marea Britanie.

„Aceste rezultate confirmă multe dintre cele mai grave temeri pe care educatorii și alte părți interesate le-au avut atunci când au intrat în lockdown. Olanda a făcut atât de multe lucruri bine. Profesorii și oficialii școlii au făcut un efort uriaș. Guvernul a oferit sprijin suplimentar și resurse financiare. De la accesul la internet de mare viteză la locuințe și asistență pentru părinți, condițiile din sistemul olandez depășesc cu mult ceea ce oferă majoritatea vecinilor săi. În orice caz, consecințele vor fi mai grave în Marea Britanie, unde și școlile au rămas închise mai mult timp”, a spus Arun Frey, un alt autor al studiului.

Cercetarea sugerează că abilitățile tehnologice par să nu fi fost suficiente pentru a reduce consecințele negative ale pandemiei asupra școlarizării. În ciuda digitalizării avansate în școlile olandeze, s-a văzut că progresul elevilor scade considerabil.

Guvernul olandez a anunțat recent că acordă de 8,5 miliarde de euro pentru recuperările pierdute de școli în pandemie. Cheltuielile vor viza măsuri precum creșterea personalului școlar, programe de vară și resurse pentru a sprijini sănătatea mintală a elevilor.