Pandemia de COVID-19 a agravat şi mai mult problemele de sănătate mintală ale copiilor şi adolescenţilor pe plan global, domeniu care necesită o alocare de fonduri suplimentare, avertizează UNICEF într-un raport publicat marţi.
„Consecinţele pandemiei sunt considerabile şi este vorba doar despre partea vizibilă a aisbergului. Şi înainte de apariţia acesteia, mult prea mulţi copii care sufereau de probleme de sănătate mintală nu primeau îngrijiri de specialitate”, a spus directorul general al UNICEF, Henrietta Fiore, într-un comunicat.
UNICEF, agenţia ONU specializată în domeniul drepturilor copiilor, a publicat marţi un raport despre sănătatea mintală a copiilor pe plan global, cu prilejul unei conferinţe internaţionale despre sănătate mintală organizată la Paris şi intitulată ”Mind Our Rights, Now!”.
La nivel mondial, „mai mult de un adolescent din şapte cu vârste cuprinse între 10 şi 19 ani trăieşte cu o tulburare mintală diagnosticată” şi „aproape 46.000 de adolescenţi se sinucid în fiecare an, ceea ce constituie una dintre principalele cinci cauze de deces pentru această categorie de vârstă”, potrivit UNICEF.
Potrivit raportului însă, „doar circa 2% din bugetele publice alocate sănătăţii sunt destinate domeniului sănătăţii mintale pe plan global”.
Conform UNICEF, situaţia a fost agravată de pandemia de COVID-19 şi de restricţiile impuse pentru combaterea acesteia.
„Cel puţin un copil din şapte pe plan global a fost în mod direct afectat de restricţiile de tip lockdown, iar educaţia a peste 1,6 miliarde de copii a fost influenţată negativ”, a subliniat organizaţia.
„Perturbarea activităţilor cotidiene, a educaţiei, a activităţilor recreative, precum şi preocupările legate de veniturile şi sănătatea familiei au generat în rândul multor tineri un sentiment de teamă, de furie şi de îngrijorare privind viitorul”, a continuat aceasta.
În raportul său, UNICEF a făcut apel la ”alocarea de urgenţă a unor fonduri pentru sănătatea mintală a copiilor şi adolescenţilor”.
„Sănătatea mintală face parte integrantă din sănătatea fizică (…). Am neglijat pentru mult timp, atât în ţările bogate, cât şi în cele cu venituri mici, importanţa înţelegerii acestui aspect şi alocarea de fonduri suficiente în acest domeniu”, a punctat Henrietta Fiore.
Citiți și: Cîmpeanu, de Ziua Educației: Munca profesorilor trebuie protejată
Mesajul președintelui Iohannis de Ziua Educației
Intră Bucureștiul în carantină? Ce spune Raed Arafat
Când ajung testele pe bază de salivă în școli? Răspunsul lui Sorin Cîmpeanu
Reîncepe Teleșcoala pentru elevii de clasele VIII-a și a XII-a| Programul emisiunilor
Zilele libere plătite pentru părinți, când cursurile sunt suspendate
Școlile care nu au medic vor apela la primărie și DSP
Regulile pentru școli deschise: Ora de sport, în aer liber când incidența e mai mare de 2/1.000
Concursul de directori: Inspectoratele au afișat lista candidaților ale căror dosare au fost admise
Calendar concurs directori 2021. Câștigătorii vor fi numiți în funcție anul viitor
Cum arată site-ul pentru concursul de directorii| Ultimele detalii de la Ministerul Educației
Ministerul Educației a publicat bibliografia pentru concursul de directori
Vlad Voiculescu: Înfricoșătoare lipsa de logică a deciziilor anunțate de Ministerul Educației
Cîmpeanu: Școlile rămân deschise și vor fi decuplate de la incidența localității
Ministerul Educației: Aproape 8.500 de elevi au fost infectați de la începutul școlii