Acasă Actualitate Rezultate BAC 2022. Ce spune Cîmpeanu despre evaluarea digitală din Călărași

Rezultate BAC 2022. Ce spune Cîmpeanu despre evaluarea digitală din Călărași

Lucrările elevilor din liceele din județul Călărași au fost evaluate digital. Ministrul Educaţiei a afirmat că evaluarea digitală s-a desfăşurat foarte bine în judeţul Călăraşi, pentru proba de Bacalaureat.

Sorin Cîmpeanu a menţionat că evaluarea digitală a arătat că liceele pedagogice au o rată de promovabilitate de peste 90%, la nivel naţional, iar Colegiul Pedagogic din Călăraşi a avut o rată mult scăzută.

„Acest lucru, dincolo de cauze de ordin general, se datorează şi faptului că avem acele licee mozaic, la liceul pedagogic avem şi clase de alimentaţie publică, ceea ce, o spun cu toată răspunderea, nu este normal”, a arătat ministrul, precizând că fiecare liceu trebuie să şi asume filiera şi să îşi dezvolte infrastructura pentru a obţine rezultate pe o anumită filieră.

„Vom face o analiză amănunţită, sunt cele în care rata de promovare se dovedeşte a fi scăzută şi foarte scăzută”, a mai spus el.

„Subiectele au fost concepute foarte corect, fiind corelate cu competenţele corespondente. Nivelul de dificultate a fost conceput pentru note până în 5 şi 6, note de 7 şi 8 şi subiecte mai dificile pentru notele de peste 9”, a afirmat Cîmpeanu.

„Aceste rezultate pe care le apreciez ca find bune, sunt cele mai bune din ultimii 10 ani, se datorează şi simplificării materiei de examen, din care s-au aliminat acele conţinuturi care au fost predate pe parcursul perioadelor în care şcolile au fost închise. Începând de anul viitor, o să avem o tranziţie către normalitate, sigur că programa va fi simplificată şi anul viitor, cu ce s-a predat în clasa a 10 -a şi eventual în clasa a 9 -a dar vom avea deja conţinuturi complete pentru clasa a 11 -a şi a 12- a”, a declarat Cîmpeanu.

Despre rezultatele de anul acesta, Sorin Cîmpeanu a afirmat că acestea se datorează faptului că elevii au reuşit să se mobilizeze pentru a se putea pregăti pe o tematică simplificată, şi, în plus, în multe zone din ţară, datorită profesorilor, pierderile din timpul pandemiei au fost compensate. 

Despre lucrările de la evaluarea digitală, ministrul a spus că nu va prezenta situaţia, pentru că aceasta s-a realizat în Călăraşi, un judeţ cu rezultate slabe, astfel că nu se poate extrapola rezultatul obţinut în acest judeţ, la nivel naţional. 

”Am pus la dispoziţie un chestionar de satisfacţie din partea profesorilor evaluatori, cu privire la evaluarea digitală. Rezultatele sunt covârşitoare în favoarea evaluării digitale, inclusiv din partea profesorilor corectori”, a spus ministrul.

El a precizat: ”Anul viitor, ne dorim să putem extinde, la nivel naţional, evaluarea digitală. Veţi vedea câte avantaje sunt, în primul rând în favoarea elevilor”, a spus Cîmpeanu.