Acasă Actualitate World Vision: 85% dintre elevii din rural au promovat bacalaureatul

World Vision: 85% dintre elevii din rural au promovat bacalaureatul

Foto: StiriEdu.ro

Rata de promovare la examenul de Bacalaureat din 2020 a elevilor din mediul rural din programul Vreau în clasa a 9-a, derulat de Fundația World Vision România, este de 85%, cu peste 20% mai mare decât cea națională (62,9% – care include atât copiii din mediul rural, cât și pe cei din mediul urban). Mai mult, promovabilitatea copiilor din mediul rural din proiect o depăşeşte chiar şi pe cea din Capitală, care a fost de 67,46%.

În pandemia de COVID-19, liceeni de clasa a XII-a din proiect au participat constant la meditaţii gratuite online, pentru a nu pierde contactul cu materiile de învăţământ la care urmau să susţină examenul de Bacalaureat. Meditaţiile au fost susţinute de profesorii din cadrul liceelor la care învaţă elevii, de profesori din partea unui centru privat de meditații sau de voluntari ai Fundaţiei World Vision România. În plus, elevii din proiect care nu au putut să-şi continue educaţia online pentru că nu au avut infrastructură digitală au primit tablete, laptopuri sau telefoane performante din parte donatorilor.

În cadrul programului Vreau în clasa a 9-a au fost înscriși în acest an școlar peste 700 elevi de liceu, dintre care 140 au dat examenul de Bacalaureat. Aproape două treimi dintre cei care au dat examenul au obținut note peste 8.00, cea mai mare notă fiind de 10 pe linie.

„Cu mari emoţii, am aflat notele de la BAC, note de care pot spune că sunt mândră. Pentru mine, examenul a fost o încercare, având în vedere situaţia prin care am trecut cu toţii, BAC-ul dat în pandemia de coronavirus, dar şi în ceea ce mă priveşte pe mine personal, întrucat am lipsit o bună parte din timp de la şcoală din cauza unor probleme medicale. Pentru acest examen am început să mă pregătesc încă din septembrie cu forţe proprii, dar şi cu ajutorul profesorilor, colegilor şi al proiectului World Vision. Sunt fericită că am adus bucurie prin rezultatul meu. Îmi doresc foarte mult să urmez Facultatea de Litere şi să devin profesoară de
limba română sau engleză”, a declarat Maria Iustina, o elevă din Vâlcea, parte din program,
care a obţinut nota 9,70 la examen.

De 12 ani, programul îi ajută pe copiii lipsiți de posibilități materiale din șase județe din România (Dolj, Vâlcea, Cluj, Iaşi, Vaslui şi Ialomiţa), oferindu-le burse lunare care acoperă o parte dintre nevoile de bază şi le formează abilităţi de viaţă independentă, participare în programe de consiliere vocaţională şi activităţi de dezvoltare personală, programe de internship şi stagii de practică oferite de companiile partenere, voluntariat şi implicare civică, activităţi de mentorat, activităţi culturale şi tabere de vară pe diferite tematici. T

Datele de la World Vision arată că abandonul școlar crește după finalizarea ciclului gimnazial, motivele fiind rezultatele școlare slabe ale copiilor (51%), costul mare al educației (56%) și preferința adolescenților de a lucra pentru a avea un venit (31%)

Articolul precedentÎncep înscrierile la Universitatea din Bucureşti
Articolul următorAdmitere liceu 2020. Ierarhia absolvenților de clasa a VIII-a a fost publicată