Unul din cinci studenți din Marea Britanie nu a reușit să studieze materiile potrivite pentru pentru a obține diploma care îi interesează, potrivit unui studiu al UCAS, serviciul de admitere la universitate, citat BBC.
Sondajul UCAS arată că doi din cinci studenți au spus că ar fi făcut alegeri mai bune în privința universității dacă ar fi avut informații și sfaturi mai bune la școală. Acest lucru a fost cel mai evident pentru studenții de la medicină și medicină dentară, matematică, economie sau limbi străine.
Cercetarea a analizat datele de la peste 27.000 de studenți din primul și al doilea an din Marea Britanie în anii 2019, 2020 și 2021.
Raportul UCAS arată că unul din trei studenți s-au gândit să meargă la universitate încă din timpul școlii primare. Acest lucru s-a observat cu preponderență la studenții care provin din familii înstărite, spre deosebire de cei din medii defavorizate. Numai 27% dintre studenții din medii defavorizate au spus că au început să se gândească la învățământul superior din clasele primare, comparativ cu 39% dintre colegii lor mai avantajați.
Unul din patru studenți a spus că părinții lor au fost cei care le-au dat cel mai mare ajutor atunci când și-au ales profesia, iar mulți au urmat trasee academice și de carieră similare părinților.
Studenții cu un părinte medic au avut de opt ori mai multe șanse să studieze medicina sau stomatologia, potrivit UCAS.
Raportul UCAS mai arată că:
- 83% dintre studenți și-au ales ce discipline vor să studieze înainte de a alege universitatea sau facultatea preferată
- aproape toți (99%) au spus că alegerile lor au fost influențate de cât de mult le-a plăcut disciplina
- 49% dintre tinerii de 18 ani din Anglia cu calificări profesionale, cum ar fi Btecs și Cambridge Technicals, au continuat studiile universitare, dar 3% dintre acești studenți au mers la universități de top, comparativ cu 27% dintre studenții cu calificări generale .