Acasă Actualitate Studiu: 70% dintre copii, îngrijorați de calitatea aerului

Studiu: 70% dintre copii, îngrijorați de calitatea aerului

Copiii ăși doresc oprirea defrișărilor

Un sondaj Salvați Copiii România arată că 67% din copii sunt preocupați de poluarea aerului. Defrișarea, deșertificarea, încălzirea globală și risipa de alimente ocupă următoarele locuri în clasamentul temelor legate de mediu.

Totodată, 70% din copii consideră că politicienii pot reduce problemele legate de mediu.

În prezent, poluarea afectează stilul meu de viață. Nu mai respir aer curat, lacurile sunt pline de gunoaie și vremea este foarte schimbătoare. Vreau să trăiesc într-o țară în care oamenii să fie conștienți de importanța poluării și de efectele nocive pe care aceasta le are asupra noastră și să încerce să diminueze problemele care continuă să apară.(Alexandra, 16 ani)

Potrivit studiului, cei mai mulți dintre copiii din România – 71% – sunt interesați de problemele de mediu, două treimi consideră că este ușor să aleagă soluții ecologice în viața de zi cu zi (68%) și că sunt în măsură să influențeze politicienii pentru a preveni și reduce problemele climatice și de mediu (65%).

Totuși, mai puțin de jumătate dintre copii consideră că primesc suficiente informații despre probleme climatice și de mediu la școală (42%).

În ceea ce privește percepția asupra autorităților, România este percepută de copii ca fiind mai puțin responsabilă decât alte țări în lupta împotriva schimbărilor climatice, o cotă mică de încredere fiind acordată politicienilor: doar 30% dintre copii consideră că politicienii pot preveni și reduce problemele climatice și de mediu.

Cu toate că nivelul cel mai înalt de informații (47% din eșantionul total) se înregistrează în cazul poluării aerului, majoritatea copiilor (54%) consideră că au puține sau deloc informații despre refugiații climatici. Reciclarea și poluarea cu plastic au, de asemenea, niveluri ridicate de informații (respectiv 36% și respectiv 31%).

Unde primesc copiii informații despre schimbările climatice?

  • Școala este principalul loc de învățare despre mediu și climă, 76% dintre copii aleg această opțiune. Cercetarea indică faptul că cu cât școala oferă mai multe informații, cu atât crește preocuparea copiilor pentru toate probleme de mediu.
  • 41% dintre copii acordă un rol de informare rețelelor sociale.
  • Jumătate dintre copiii români (49%) declară că au participat la cursuri de educație ecologică la școala lor, iar 83% dintre ei doresc să participe la astfel de cursuri.
  • Fetele sunt cu 10% mai dornice să învețe la școală decât băieții.
  • 10% dintre copii spun că au existat situații în care s-au simțit jigniți sau ridiculizați de către adulți din cauza implicării lor în protecția mediului, iar 15% de către colegi/grupuri de colegi.

Schimbările climatice sunt legate de probleme mai ample de inegalitate și nerespectare a drepturilor de bază ale copiilor, ceea ce complică situația. Viitorul copiilor care deja suferă de consecințele cele mai grave ale schimbărilor climatice pare a fi dramatic, dacă statele nu iau măsuri adecvate. Deși copiii nu pot fi făcuți responsabili pentru accelerarea schimbărilor climatice, ei vor plăti în viitor pentru greșelile și lipsa de acțiune a politicienilor.”, a declarat Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.

Raportul Salvați Copiii România este completat cu recomandările organizației internaționale Save the Children privind acțiunile necesare, pentru ca guvernele lumii să recunoască faptul că această criză climatică reprezintă o nedreptate intergenerațională gravă și o amenințare acută la drepturile, bunăstarea și oportunitățile copiilor, acum și în viitor.

Datele globale arată că aceia care vor duce greul agravării schimbărilor climatice vor fi copiii din numeroase țări cu venituri mici și mijlocii. Acest aspect va fi accentuat în special în cazul celor care supraviețuiesc unui conflict, care sunt afectați mai profund de COVID-19 și care sunt victime ale strămutării, inegalității și discriminării în funcție de gen, dizabilitate și origine.

Comparativ cu angajamentele asumate prin Acordul de la Paris, limitarea încălzirii globale la 1,5°C peste nivelurile preindustriale va reduce expunerea suplimentară a nou-născuților pe parcursul vieților lor cu 45% la valurile de căldură, cu 39% la secetă, cu 38% la inundații, cu 28% la pierderile de recoltă și cu 10% la incendii naturale.

Țările cu venituri mari, care sunt cele mai responsabile pentru schimbările climatice, trebuie să-și asume o poziție de lider în acțiunile climatice, în special pentru finanțare și adaptare: investirea a $1,8 trilioane la nivel global în cinci domenii cheie de adaptare pe o perioadă de zece ani.

Recomandările copiilorpentru politici adecvate de limitare a schimbărilor climatice

  • Reducerea folosirii combustibililor fosili și tranziția către energia regenerabilă și ecologică.
  • Guvernele trebuie să ofere mai mult sprijin comunităților pentru a reduce poluarea și consumul de combustibili fosili și să se asigure că alternativele de energie verde și regenerabilă sunt accesibile tuturor persoanelor care vor să le utilizeze.
  • Promovarea transportului public ca metodă de reducere a emisiilor. Acest lucru i-ar ajuta pe oameni să aibă acces în continuare la locul de muncă și de învățat chiar și în timpul evenimentelor de vreme extremă.
  • Toată lumea, inclusiv părinții, cadrele didactice și liderii trebuie să înțeleagă cum climatul afectează drepturile copiilor, precum și dreptul copiilor de a participa la decizii despre climat.

Citiți și: Sorin Cîmpeanu: Unde este „tăierea” numărului de beneficiari ai burselor de merit?

Raed Arafat, despre lipsa testelor din școli: Doi furnizori au cerut un preț de 3 ori mai mare

Consiliul Elevilor, despre lipsa testele de salivă: Denotă o totală lipsă de mobilizare din partea autorităţilor

Ce s-a întâmplat cu testele elevilor | Explicațiile Departamentului pentru Situații de Urgență

Cîmpeanu: Pentru luni, școlile au numai jumătate din testele necesare

Cîmpeanu îi cere lui Arafat să trimită testele pe bază de salivă ambalate. Pentru săptămâna viitoare, testele sunt insuficiente

Cum au sosit testele în școli: În pungi și fără instrucțiuni și prospect

Ministrul Educației – anunț de ultimă oră despre testare VIDEO

Cîmpeanu: Testul pe bază de salivă va putea fi făcut și acasă, dacă școala decide așa

Ministerul Sănătății face noi precizări despre testarea elevilor: Legislația în vigoare nu exclude utilizarea acestor teste la domiciliu

Consiliul Elevilor critică instrucțiunile privind testarea pe bază de salivă

Contre între Educație și Sănătate pentru testarea elevilor | Cîmpeanu: Am cerut clarificări

Procedura pentru testarea în şcoli: Testele vor fi făcute de medici sau profesori luni şi joi

Ministerul Educației: A crescut numărul de școli care vor învăța față în față

Ministerul Sănătăţii, abilitat să elaboreze metodologia de administrare a testelor de salivă

Ce spune Sorin Ion, secretar de stat pentru preuniversitar, despre „încăpățânarea” ministerului de a păstra tezele

Radu Szekely, consilier Educaţie: Vor fi teste care să măsoare gradul de anxietate al copiilor

Cîmpeanu: Se închid și afterschool-urile care nu au 60% din angajați vaccinați

Maia Morgenstern critică decizia autorităţilor: „Cum să începi şcoala, iar testele peste o săptămână?

Testarea în școli: Profesorii vor avea un instructaj minim

Cîmpeanu: Propun ca în localitățile cu indicența mai mică de 3/1.000 școlile să fie deschise fizic

Lista școlilor și grădinițelor care încep cursurile în format fizic – județ cu județ

Sorin Cîmpeanu anunță controale în școlile unde a crescut brusc vaccinarea în ultima vreme

Sorin Cîmpeanu: Niciun elev care nu a susținut bacalaureatul să nu încerce să se substituie profesorilor

Raed Arafat: Profesorii vor administra testele pe bază de salivă

Document | Ce teze școlare vor susține elevii în acest an școlar

OFICIAL | Mediile se pot încheia cu două note. Ce se întâmplă cu corigențele

De luni, reîncepe programul Teleşcoala pe TVR 2

Situația ratei de vaccinare din școli pe fiecare județ

Ordinul cu noile scenarii pentru școli, în Monitorul Oficial

Document: Ce prevede ordinul cu scenariile școlilor

Sindicaliștii din Educație nu sunt de acord cu procentul de 60% vaccinați pentru deschiderea școlilor

Consiliul Elevilor: Vaccinarea angajaților nu e suficientă pentru deschiderea școlilor

Ce se întâmplă cu after-school-urile? Ping-pong între CNSU și Ministerul Educației

Cum arată Structura anului școlar 2021-2022, publicată în Monitorul Oficial

Cluj: Lista cu rata de vaccinare din fiecare școală

Document CNSU: Procentul de 60% vaccinați, criteriu pentru cursurile cu prezență fizică

Statistică: 1,8 milioane de elevi vor merge fizic la școală

Sorin Cîmpeanu: Începând de azi, rata de vaccinare va fi afișată pe site-ul inspectoratului VIDEO

Senatorul Ștefan Pălărie: Școlile să fie deschide în funcție de rata de vaccinare din localitate

Ministrul Educației a anunţat condiţiile pentru reluarea cursurilor de luni – 8 noiembrie

Concursul pentru directori: Un mare liceu din Iași nu a avut niciun candidat la funcția de director

Octavian Jurma despre criteriul cu 60% vaccinați: Au distrus din nou campania de vaccinare

Articolul precedentMinisterul Educației: 80% din școli au 60% din angajații vaccinați
Articolul următorKlaus Iohannis: Elevii vor avea o „Săptămână Verde” din anul școlar 2022-2023