Acasă Actualitate Proiectele de legi ale educaţiei, pe ordinea de zi în ședinţă de...

Proiectele de legi ale educaţiei, pe ordinea de zi în ședinţă de guvern de miercuri

Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de miercuri, proiectele de legi consolidate ale educaţiei, privind învăţământul preuniversitar şi cel referitor la învăţământul superior.

La finalul şedinţei de Executiv din data de 9 martie, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a precizat că proiectele de legi ale educaţiei analizate la Guvern au suferit anumite clarificări.

Ea a prezentat câteva dintre schimbările aduse în proiecte în urma celor 470 de propuneri primite prin e-mail, până în data de 7 martie, la Ministerul Educaţiei.

„În ceea ce priveşte legea învăţământului preuniversitar, în primul rând au fost aduse nişte clarificări legislative, ca urmare a observaţiilor primite, cu privire la organizarea învăţământului special. De exemplu, am clarificat care sunt dimensiunile formaţiunilor, s-au făcut nişte corelări vizavi de momentul în care se poate merge pe desegregare. Adică, numai în momentul în care există resursele necesare de sprijin în fiecare şcoală. De asemenea, au fost aduse clarificări cu privire la procesul de încadrare a copiilor în diferite forme de sprijin pentru învăţământul special”, a subliniat Deca.

Aceasta a adăugat că au fost aduse şi corecţii privind liceele tehnologice şi cele cu profil agricol.

„Am clarificat faptul că liceele tehnologice vor fi exceptate de la asumarea aceea cu două treimi a numărului de clase, asumarea filierei, acestea putând îngloba multiple filiere, tocmai având la bază observaţiile primite că multe astfel de licee sunt situate în zone care nu au alternative de alte licee şi atunci este bine să păstrăm această opţiune pentru familii şi pentru tineri. De asemenea, am completat prevederile privind învăţământul preuniversitar de profil agricol prin extinderea posibilităţii ca Ministerul Agriculturii să finanţeze specializări noi sau programe de perfecţionare pentru cadrele didactice”, a mai afirmat Deca.

Totodată, au fost actualizate o serie de prevederi vizavi de guvernanţa învăţământului preuniversitar şi au fost aduse clarificări ca urmare a discuţiilor cu partenerii sociali vizavi de statutul personalului didactic.

„Alte adăugiri au mai vizat: formarea profesională a adulţilor, zona de învăţământ sportiv şi păstrarea specializării pedagogice pentru învăţământul primar şi preşcolar”, a completat Deca.

În context, ministrul Educaţiei s-a referit şi la modificările aduse la Legea învăţământului superior, în urma observaţiilor primite.

„Am clarificat nişte elemente în zona de finanţare, deci cum se realizează construcţia bugetară. Am clarificat o serie de articole care vizează învăţământul centrat pe student. De asemenea, am introdus o serie de măsuri pentru creşterea transparenţei instituţionale, inclusiv publicarea tuturor CV-urilor cadrelor didactice titulare sau asociate, în aşa fel încât să existe o mai bună transparenţă vizavi de calitatea fiecărei universităţi şi diversitatea programelor oferite. S-au făcut şi clarificări tehnice vizavi de zona de etică universitară”, a explicat Deca.

În acelaşi context, ministrul Educaţiei a anunţat că nu s-au produs modificări în proiectul legii învăţământului preuniversitar, referitor la admiterea la liceu, precizând că a fost păstrată varianta prezentată iniţial, pe 27 februarie, la Ministerul Educaţiei.

Articolul precedentSimulare Bacalaureat 2013. Subiecte la Matematică Real și Uman. Aproape 29.000 de elevi au absentat
Articolul următorProtest al sindicaliştilor din educaţie în Piaţa Victoriei