Acasă Preuniversitar Ce spun profesorii despre predarea exclusiv online: ”Eu acum fac un minim...

Ce spun profesorii despre predarea exclusiv online: ”Eu acum fac un minim necesar din ceea ce ar trebui”

Predarea online pentru clasele primare, gimnaziu și liceu este complet diferită pentru profesorii care au ales să susțină cursuri online în perioada cât școlile sunt închise. Un profesor de matematică de la liceu, o profesoară de limba română de la gimnaziu și o învățătoare au povestit pentru Hotnews experiențele lor de predare exclusiv online.

Cei trei foloseau dinainte de închiderea școlilor aplicațiile de predare online, fiind înscriți în programul SuperTeach, program educațional de voluntariat destinat profesorilor și realizat de Romanian Business Leaders în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale și Grupul Educativa.

Ovidiu Bădescu, profesor de matematică la Colegiul Național Traian Lalescu din Reșița, a pregătit într-un fel elevii de predarea online dinainte, pentru că el avea un canal de youtube – Mate pentru toți- unde se filma rezolvând probleme. În plus, la clasă elevii foloseau telefonul pentru munca lor.

”De multe ori le dădeam lecția înainte și a doua zi le explicam unde era neclar. Singura chestie care a apărut este zoomul, pe care nu l-am folosit înainte. La început a fost greu, apoi a fost o perioadă faină, iar acum copiii au ajuns să se plictisească și vor să iasă afară”, a spus Ovidiu Bădescu.

Pentru a-i ajuta pe elevi, profesorul își scrie toată materia care urmează să o predea pe blogul personal și apoi le explică elevilor tot ceea ce a scris. ”Exact cum făceam și în clasă, îi întreb pe rând ce urmează. În momentul în care eu explic, ei sunt cu foaia în mână și ei răspund”, mai spune profesorul.

Ca metode de predare în online, Ovidiu Bădescu folosește problematizarea, învățarea prin descoperire și dezvoltarea gândirii critice. ”Faptul că interacționez cu ei este bine și pentru ei. Atmosfera este cât de cât destinsă. Dar nu durează o oră, maximum 30 de minute pentru că se plictisesc. Și nici nu le dau teme. Situația fiind așa cum e, eu imi doresc să fac măcar un minim cu ei și să aibă un program pentru învățare”, arară profesorul.

Pe canalul de youtube, profesorul pune rezolvarea unor probleme pentru bacalaureat, probleme provenite de la elevii care nu știau cum să le facă. Elevii din clasa a XII-a au o culegere de teste, iar în fiecare săptămână ar trebui să rezolve cinci astfel de teste.

Profesorul de matematică spune că nu se compară predarea din omline cu cea de la clasă, unde poate vedea imediat dacă elevii au înțeles sau nu ce le predă. Cu toate acestea, profesorul spune că anul școlar nu ar trebui oprit. ”Eu acum fac un minim necesar din ceea ce ar trebui. Din punctul meu de vedere nu sunt de acord cu înghețarea anului școlar, ci eventual să întrerupem și să reușim să facem în toamnă mai devreme”, a mai spus Ovidiu Bădescu.

Citiți aici mai mult: Cum funcționează predarea exclusiv online pentru profesori: ”Eu acum fac un minim necesar din ceea ce ar trebui” VIDEO

60% dintre  profesori folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate

În comunitatea SuperTeach sunt 8.430 de profesori. În urma unui chestionar aplicat comunității de profesori SuperTeach, 60% din cei aproape 1.100 de respondenți au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială. Mai mult, în condițiile în care peste 88% au continuat să predea online, peste 75% dintre profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii școlii sau a autorităților locale în privința metodelor de lucru la care să apeleze sau platformelor pe care să le folosească în această situație excepțională. Ca urmare, peste 60% dintre profesorii chestionați folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât și pentru comunicarea cu elevii.