Acasă Preuniversitar Elevii critică metodologia pentru concursul de inspectori: Noi suntem testați mai...

Elevii critică metodologia pentru concursul de inspectori: Noi suntem testați mai riguros

Reprezentanții elevilor cer testarea în școli Foto: Facebook CNE

Consiliul Național al Elevilor critică modul în care vor fi testați viitorii inspector școlari potrivit metodologiei de concurs publicate în Monitorul Oficial. ”Elevii de clasa a XII-a sunt testați mai riguros decât viitorii inspectori școlari generali”, spune reprezentanții elevilor într-un comunicat de presă.

Elevii arată că pentru inspectorii școlari singura probă de competenţe digitale la concursul de inspectori şcolari generali este cea de trimitere a unui email pentru care primesc 1,5, adică 15% din nota finală a probei scrise.

”Consiliul Național al Elevilor apreciază că această testare a viitorilor inspectori școlari este mult mai puțin riguroasă decât probele de competențe digitale pe care urmează să le susțină elevii de clasa a XII-a. Comparativ cu rezolvarea unui test fără asistarea unei comisii, elevii de clasa a XII-a vor susține o probă obligatorie, mult mai complexă și mai structurată, în condiții de examen pentru împiedicarea oricărei posibilități de fraudă a examenului.  Proba D, pentru evaluarea competenţelor digitale, are statutul de probă obligatorie în cadrul examenului de Bacalaureat, pentru candidaţii de la toate filierele, profilurile şi specializările. Această probă durează 90 de minute și testează competențele digitale de bază ale elevilor în baza unor domenii de competență”, arată elevii.

CNE spune că militează pentru digitalizarea echitabilă a educației, ceea ce înseamnă  formarea prealabilă pentru toți membrii comunităților școlare. Din acest motiv, elevii propun ca Ministerul să își asume ca politică educațională la nivel național formarea elevilor și a cadrelor didactice pentru competențe digitale de bază. 

Citiți și: FOTO DOCUMENT/ Cum se va desfășura concursul pentru inspectori școlari/ Metodologia, publicată în Monitorul Oficial

”Sistemul educațional din România trebuie să progreseze la capitolul competențelor digitale de bază, fapt care ne motivează să contestăm modul în care inspectorii școlari vor fi evaluați în cadrul acestei testări care prezintă un rol formal. În vederea dezvoltării educației prin digitalizare echitabilă, este important ca factorii decizionali din domeniu să își asume livrarea cu profesionalism a conținuturilor privind competențele digitale și evaluarea riguroasă a acestora. Învățarea pe tot parcursul vieții trebuie valorificată și accesibilă tuturor cetățenilor.  În momentul de față, un elev de clasa a XII-a are competențele digitale testate mai riguros decât un viitor inspector școlar general. Superficialitatea cu care factorii decizionali au tratat și continuă să trateze competențele digitale demonstrează faptul că digitalizarea echitabilă a educației este condiționată de formarea temeinică a resursei umane”, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.