Acasă Preuniversitar Federația ”Spiru Haret” cere lămuriri privind regulile reîntoarcerii la școală: Ce facem...

Federația ”Spiru Haret” cere lămuriri privind regulile reîntoarcerii la școală: Ce facem cu învăţământul special?

Federația ”Spiru Haret” cere Ministerului Educației să vină cu precizări în privința neparticipării profesorilor care au probleme de sănătate la pregătirea pentru examenele naționale din periaoda 2-12 iunie, pentru ca aceștia să nu fie supuși riscului infectării cu coronavirus.

Sindicaliștii  mai spun că ministrul Educației ar trebui să aducă lămuriri și în privința responsabilității școlilor pentru  asigurarea materialelor sanitare, și nu primăriile așa cum ar fi normal. În plus, Ministerul Educației ar trebui să aducă precizări și pentru desfășurarea învățământului special.

Adresa FSE SPIRU HARET – OMEC si OMS 4220/769/08.05.2020 – invatamant special

Stimată Doamnă Ministru,

            Faţă de prevederile Ordinului comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi ministrului sănătăţii nr. 4220/769/08.05.2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unităţile/instituţiile de învăţământ, dorim să supunem atenţiei dumneavoastră particularităţile învăţământului special – cu privire la care există o singură referire în actul administrativ în cauză (la art. 11) – pentru care măsurile de siguranţă instituite sunt insuficiente, astfel cum ne-au semnalat colegii noştri din învăţământul special:

Liceele speciale au elevi de pe întreg teritoriul judeţului respectiv, din alte judeţe şi din Republica Moldova, ceea ce impune cazarea acestora în internatul şcolar şi folosirea cantinei şcolare.

În cazul unităţilor de învăţământ special pentru deficienţi senzoriali (nevăzători, surdo-muţi şi locomotori – elevi care susţin examene naţionale), fiind şcoli zonale, elevii vor veni şi din alte judeţe, ceea ce implică de asemenea cazarea în internate şi folosirea cantinei şcolare.

Care este situaţia elevilor din Republica Moldova – trebuie sau nu să stea în carantină (izolare) o perioadă de 14 zile înainte de a li se permite accesul în unitățile de învăţământ special?

Un exemplu concret în acest sens este Liceul Special „Moldova” Tg. Frumos, jud. Iaşi (unitate care şcolarizează elevi nevăzători), unde pot/vor participa la activităţile de pregătire şi la examenele naţionale, vor trebui să fi cazaţi la internatul liceului și să servească masa la cantina unității de învăţământ elevi de clasele a VIII-a şi a XII-a, după cum urmează: 13 elevi din judeţul Iaşi, 2 elevi din judeţul Suceava, 2 elevi din judeţul Bacău, 2 elevi din judeţul Vaslui, 1 elev din judeţul Botoşani, 1 elev din Republica Moldova.

Având în vedere:

– multitudinea de probleme cu care se confruntă unitățile de învăţământ special cu privire la internate şi cantine şcolare,

– specificul deficienţei de vedere (elevii nevăzători nu pot menţine distanţa fizică de 2 metri faţă de alte persoane, nepercepând distanţele fără însoţitor),

– faptul că aceşti elevi au dreptul să participe la activităţile de pregătire şi la examenele naţionale, chiar dacă provin din zone cu focare de epidemie cu COVID– 19 ( Suceava, Neamţ),

 Vă solicităm respectuos să emiteţi, împreună cu Ministerul Sănătăţii, reglementări care să ţină cont şi de specificul învăţământului special (cazare în internate – inclusiv a părinților elevilor minori, servire a mesei, imposibilitatea păstrării distanţei etc.), pentru prevenirea şi combaterea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2.

Articolul precedentMinistrul Educației din Republica Moldova cere anularea Bacalaureatului
Articolul următorOFICIAL Examenele naționale din Republica Moldova au fost anulate