Acasă Actualitate Infografic. Doar 6 din 10 elevi din mediul rural au făcut ...

Infografic. Doar 6 din 10 elevi din mediul rural au făcut școală online

Foto: Notele de la proba scrisă au fost afișate marți

Aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online, iar doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online, arată o cercetare realizată de Fundația World Vision România.

Viaţa pentru copiii din mediul rural s-a înrăutăţit considerabil în perioada pandemiei, arată o cercetarea realizată de World Vision România în perioada 10 mai – 27 iunie 2020. Peste 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 40% dintre cei chestionați nu au reuşit să asigure deloc sau au asigurat parţial alimentele, medicamentele sau produsele de igienă.

  • Peste 60% dintre părinții din mediul rural nu au lucrat în perioada pandemiei, arată o
    cercetare realizată de Fundația World Vision România.
  • În jur de 40% dintre părinți nu au reușit să asigure alimente, rechizite pentru copii,
    produse de igienă, curățenie ori medicamente sau le-au asigurat parțial.
  • Şcoala online nu a fost posibilă pentru toți copiii în România offline: Peste 40%
    dintre elevi nu au participat la şcoala online.
  • 1 din 3 părinţi spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării
    de urgență, deşi aceștia ar fi avut nevoie de suport socio-emoțional sporit.

Cercetarea derulată de Fundația World Vision România face o radiografie a bunăstării copilului din mediul rural în perioada pandemiei de COVID-19, urmărind trei aspecte esențiale: bunăstarea materială, cea emoțională și accesul la educație. Rezultatele cercetării arată că la niciunul dintre aceste capitole copiii din mediul rural nu stau bine. Mai mult, pe măsură ce gradul de vulnerabilitate al unei familii creşte, nivelul de bunăstare emoţională şi educaţională a copilului scade considerabil.
Familiile și gospodăriile vulnerabile, pe minus la alimente, produse de curățenie și igienă sau medicamente
Cercetarea şi-a propus să evalueze dacă familiile din mediul rural şi-au diminuat veniturile în pandemie.

Aproape 19% dintre respondenţi au declarat că veniturile le-au scăzut din cauza concedierii, şomajului tehnic ori a imposibilităţii de a mai lucra cu ziua. Pentru alţi peste 40% dintre părinţii respondenţi, asistați social, însă, pandemia nu a făcut decât să le adâncească problemele.

Aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online. Doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online. Restul au trimis și exerciţii prin telefon, Whatsapp, Messenger ori teme printate copiilor, pentru că aceştia nu aveau mijloace de conectare online.

Peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie; 8% dintre respondenți afirmă că nu dețin niciun dispozitiv care să-i permită copilului să-și continue educația acasă. Doar 20% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala organizate de Ministerul Educaţiei; 8 % din cauză că nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea, proporția atingând valori foarte mari în Cluj (22 %) și Vaslui (15%).

Partea calitativă a cercetării World Vision România a constat în interviuri telefonice cu 62 de directori de școală din mediul rural, din comunitățile în care Fundația activează. Conform directorilor, noul an școlar va începe sub următoarele auspicii:

  • 1 din 4 şcoli nu are conexiune la Internet.
  • 9 din 10 şcoli nu are laptop/ PC/ tablete pentru educația digitală.
  • 87% dintre directorii de școală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă.
  • 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materiatrebuie reluată, 16% cred că starea emoțională a elevilor va fi afectată și 13% cred că riscul de analfabetism va crește ca urmare a crizei COVID-19.