UPDATE 1: Numărul persoanelor care cer demiterea lui Sorin Cîmpeanu a ajuns la aproape 37.000 de oameni.
UPDATE: Între timp, numărul persoanelor care au semnat pentru demitere a depășit 9.000 de persoane care cer demiterea ministrului Cîmpeanu și retragerea proiectelor legilor educației.
Petiția a fost inițiată de „Uniți pentru Educație” și vine la o zi ce ministrul a susținut o conferință de presă în care a anunțat că sunt cel puțin 1500 de propuneri pentru îmbunătățirea viitoarelor legi ale educației.
În motivarea petiției se arată că, de fapt, consultările nu s-au făcut cum trebuie, ci „s-au făcut în medii controlate, politizate, cu parteneri agreați de ministru, din care au fost excluse opiniile critice la adresa proiectelor”.
„Atunci când ele au fost totuși exprimate, au fost tratate cu ironie, aroganță și dispreț de către ministru, umilind partenerii de dialog social”
Joi, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că probabil vor fi 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătăţire a pachetului legislativ România educată, menţionând că unele dintre propuneri au fost deja analizate şi acceptate, urmând să se regăsească în proiectul care va fi avansat pe circuitul de avizare.
„Aveam înregistrate 1.486 de seturi de propuneri. În câteva minute vom finaliza procesul, probabil că vom avea în jur de 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătăţire a pachetului legislativ România educată, înţelegându-se prin asta Legea învăţământului preuniversitar şi Legea învăţământului superior. Cele 1.486 de seturi de propuneri totalizează mai mult de 9.000 de amendamente propuse. Până astăzi, 25 august, la ora 16. Aceste amendamente sunt de patru categorii. Sunt amendamente puternic justificate, cu argumente, sunt amendamente care, din păcate, sunt simple solicitări, propunem aşa pentru că aşa propunem noi. Este a treia categorie, a acelor amendamente care se repetă în foarte multe dintre cele 1.486 de seturi de propuneri, şi a patra categorie, sunt acele amendamente care sunt total antagonice”, a transmis ministrul Educaţiei.
El a menţionat că toate aceste propuneri vor fi analizate astfel încât săptămâna viitoare proiectul să aibă forma în care va fi trimis pe circuitul de avizare.
Ministrul Educaţiei a adăugat că pe parcursul de avizare vor fi formulate observaţii din partea acestor structuri avizatoare, iar ele trebuie incluse în lege, menţionând că astfel se va ajunge la a treia formă a proiectelor de legi ale Educaţiei.
„Prima formă este cea lansată în dezbatere, cea de-a doua formă este cea la care lucrăm acum pentru a integra toate propunerile primite, care vor fi considerate acceptabile, iar cea de-a treia formă este cea care va rezulta în urma integrării observaţiilor entităţilor avizatoare: ministere, Consiliul Legislativ şi Consiliul Economic şi Social. În această formă, proiectele celor două legi vor intra în Guvern. Sperăm să se întâmple acest lucru la începutul lunii septembrie, care este peste mai puţin de o săptămână, nu precizez o dată. Odată ce vor fi adoptate în Guvern, ele vor fi transmise Parlamentului. Parlamentul este forul legislativ al ţării, este instituţia democratică ce este capabilă să decidă procedura de adoptare. Odată ce va fi decisă procedura de adoptare, vor fi anunţate şi acţiunile care se vor constitui într-o altă serie în care aceste propuneri pot să fie îmbunătăţite”, a explicat Sorin Cîmpeanu.