Acasă Actualitate Studiu Super Teach: 71% dintre elevi vor ca profesorii să le predea...

Studiu Super Teach: 71% dintre elevi vor ca profesorii să le predea exerciții inspirate din viața reală

Un procent de 71% dintre elevii claselor VII-XII și-ar dori ca profesorii din România să predea folosind exerciții practice, inspirate din viața reală, potrivit unui studiu realizat de organizația Super Teach. 83% dintre copii consideră că aplecarea dascălilor către elevi și crearea unor conexiuni de prietenie cu ei se numără printre schimbările sistemului educațional, atât de necesare din punctul lor de vedere.

Studiul a fost realizat în luna iulie, în urma unor interviuri online, și a vizat peste 600 de elevi din clasele VII-XII, copii care activează în clasele profesorilor din comunitatea SuperTeach. Cercetarea a avut ca obiectiv evidențierea percepției elevilor asupra schimbărilor necesare în sistemul educațional românesc, asupra școlii ideale și învățării online, în viziunea lor, și a modurilor de predare a profesorilor, în noul context pandemic.

Astfel, discuțiile libere dintre profesori și elevi, care să le permită elevilor să-și exprime propriile opinii, se numără printre dorințele a 63% dintre respondenți, în vreme ce 53% simt nevoia de mai mult lucru în echipă.

Totodată, 82% dintre respondenți susțin că le-ar plăcea să fie evaluați mai des pe baza proiectelor creative, pe echipe (71%) ori pe baza portofolilor individuale. La polul opus, variantele de evaluare cel mai puțin preferate de elevi sunt testele individuale (41%), ascultarea online (30%) sau jurnalul (22%).

În ceea ce privește învățarea online, implementată în România din luna martie până la finalul anului școlar 2019-2020, 58% dintre elevi consideră că, datorită școlii online, au obținut mai mult timp pentru activitățile preferate (în special cei din clasele non-terminale – VII, respectiv IX-XI) și au putut experimenta școala prin intermediul platformelor digitale.

De asemenea, elevii au menționat apartenența la un colectiv, socializarea cu elevii cu pasiuni comune, susținerea performanței și libertatea de a-și exprima opiniile ca parte din tabloul școlii ideale, potrivit rezultatelor unui focus-grup realizat de compania de cercetare Open-I Research, în luna iulie, la care au participat 20 de absolvenți ai claselor a VII-a și a VIII-a. Celor precizate anterior li s-au adăugat clasele moderne de studiu, sălile de sport, bibliotecile, laboratoarele dotate cu echipamente IT, cabinetele medicale, facilitățile tehnologice (WiFi), cantinele și zonele de depozitare a ghiozdanelor.

La studiul SuperTeach au participat 616 elevi din toate județele țării, 59% dintre aceștia fiind în mediul urban. Copiii care au răspuns sondajului: 21%% – clasa a VII-a, 16% – clasa a VIII-a, 52% – clasele IX-XI, 11% – clasa a XII-a.