Directorii de școală ar trebui ca în următoarele două săptămâni să ia mai multe măsuri pentru începerea cursurilor în siguranță. Planurile remediale pentru fiecare disciplină și curățenia generală sunt doar două dintre măsurile propuse de consultantul educațional Anca Tîrcă care a publicat pe blogul său mai multe sfaturi pentru redeschiderea școlilor în siguranță.
Cum ne pregătim să începem școala în siguranță
Iată ce cred că ar trebui să facă școlile, directorii și profesorii în cele 2 săptămâni care urmează, pentru a începe cursurile în siguranță:
➤Să analizeze ce a mers și ce nu a mers în perioada anterioară de învățare la distanță și să ia măsuri de îmbunătățire în semestrul I.
➤Să analizeze pentru fiecare disciplină cum a fost parcurs curriculumul și să facă împreună planuri de recuperare.
➤Să citească cu creionul în mână regulile privind redeschiderea școlilor.
➤Să se zbată pentru a se face testarea Covid 19 profesorilor și elevilor.
➤Să facă curat în școală, să vopsească, să zugrăvească, să repare, să tundă iarba și să aranjeze curtea și grădina, să sticlească toaletele și toate spațiile de învățare. Să ia legătura cu inspectoratul pentru a mări numărul de norme pentru personalul de întreținere.
➤Să monteze chiuvete cât de multe și dispensere cu dezinfectant pe holuri, în clase și în curtea școlii (știu, e greu acum, dar poate s-au gândit din timp).
➤Să refacă/ facă traseele de intrare și ieșire din școală.
➤Să pună afișe în clase, pe holuri, oriunde, cu regulile de păstrat în școală.
➤Să împartă colectivele de elevi mari în 2 grupe și să îi aducă în 2-3 schimburi, dacă se poate. Să ia legătura cu ISJ să le spună cum vor fi plătiți profesorii care vor face ore suplimentare sau dacă le vor trimite cadre noi.
➤Să pregătească sălile de clasă pentru max. 15 elevi, cu pupitre distanțate la 1,5-2 m. Dacă nu au spațiu necesar, să vorbească cu primarul pentru a găsi în oraș și alte clădiri în care să învețe copiii ( probabil că au făcut-o până acum , căci și acestea trebuie pregătite, igienizate etc.).
➤Să amenajeze spații de învățare, clase în aer liber, în curte, în grădină, vezi ce idei am dat AICI.
➤Să se asigure că au tot ce le trebuie pentru învățarea online – laptopuri pentru toți copiii și profesorii, posibilitatea tehnică de a transmite acasă activitatea din clasă, o platformă de lucru online etc.
➤Să găsească cursuri bune și să trimită la activități de formare profesorii care nu s-au descurcat prea bine online, au timp în perioada 1-14 sept.
➤Să facă un scenariu pentru blended learning, un plan de organizare a claselor și a grupelor de copii, astfel încât jumătate de clasă să fie la școală, jumătate acasă.
➤Să își facă rezerve mari de măști, dezinfectanți, săpun pentru toalete. Să ia legătura cu primarul și să facă un necesar.
➤Să pregătească prima zi de școală, care probabil că va fi una fără festivități.
➤Să îi instruiască pe profesori și să le spună ce au de făcut. E foarte important să își depășească temerile și să înțeleagă că sunt în linia întâi și copiii au nevoie de ei pentru a se simți bine la școală.
➤Să facă proceduri de organizare internă a activității, intrare, ieșire, comunicare, acces la secretariat, pauze, orare etc. (poate ajută ARACIP și dau eu niște modele gata lucrate)
➤Să comunice cu părinții și să le spună ce se întâmplă în școala ta, cum se organizează, cum va fi, să vadă ce zic și ei și ce idei au. Părinții care nu doresc ca fiul/ fiica lor să vină la școală, să facă cerere pentru învățământ online ( https://ancatirca.blogspot.com/2020/08/mesaj-catre-parinti-pentru-noul-scolar.html).
➤Să fie calmi și sigur pe ei, toți ceilalți din jur au nevoie de un exemplu de reziliență și leadership în vreme de criză.
Tocmai a început oficial campania electorală, așa că tot greul e pe voi. Succes!
Cine e Anca Tîrcă: Este specialist în educație, cu o carieră recunoscută la nivel național și internațional, în care a împletit experiența directă de practician în sistemul de învățământ (a fost profesoară și directoare de școală), cu cea din domeniul dezvoltării resurselor umane, analizei de politici educaționale, designului și implementării de proiecte. Este absolventă a Universității din București și a unor cursuri și programe postuniversitare din SUA, Marea Britanie, Olanda, Slovenia, Italia, Cehia și Polonia, având certificare ca trainer internațional în programe de dezvoltare a gândirii critice, management educațional, manager de proiect, formator național pentru reforma educației, specialist în dezvoltarea resurselor umane și educația adulților.
Citiți și: EXCLUSIV Când va avea loc Evaluarea Națională 2021/ Propunerea Ministerului Educației
BAC 2021: Cele trei variante de calendar propuse pentru examenul de anul viitor EXCLUSIV