Acasă Actualitate STUDIU: Sănătatea mintală a profesorilor din Marea Britanie este în declin, în...

STUDIU: Sănătatea mintală a profesorilor din Marea Britanie este în declin, în contextul COVID-19

foto: pixabay.com
foto: pixabay.com

Mai mult de jumătate dintre profesorii din Marea Britanie, care au participat într-un studiu realizat de organizația Education Support, afirmă că sănătatea lor mintală s-a deteriorat în timpul pandemiei Covid-19, într-o formă mai mică sau mai mare, lipsa îndrumărilor guvernamentale în timp util fiind cea mai mare provocare, scrie schoolsweek.co.uk.

Organizația Education Support din Marea Britanie, dedicată sprijinirii sănătății mintale și a bunăstării personalului educațional din școli, colegii și universități, a dat publicității noul său raport de cercetare cu privire la impactul coronavirusului asupra sănătății mintale a profesioniștilor din educație. Datele au fost colectate cu ajutorul grupului internațional de cercetare, YouGov, înainte de sfârșitul trimestrului de vară 2020, iar la sondaj au participat peste 3.000 de profesioniști din domeniul educației din Marea Britanie.

Profesoriilor care au declarat că sănătatea lor mintală s-a deteriorat în timpul pandemiei li se adaugă și liderii aflați în poziții de conducere, în proporție de 48%, cei mai mulți dintre aceștia fiind directorii de școli (60%), dar și toți ceilalți profesioniști din educație, în procent similar.

58% dintre respondenți au apelat la sprijinul familiei și prietenilor pentru a trece prin această perioadă plină de stres și provocări, în timp ce 59% dintre liderii din domeniul educației au preferat suportul partenerilor de viață.

61% dintre profesionișii participanți la acest sondaj s-au simțit apreciați și foarte apreciați de către părinți, elevi și/sau cei care au grijă de copii, în timp ce numai 15% dintre aceștia s-au simțit stimați de către Guvern.

Procentul celor care au considerat că cei din media s-au raportat la ei cu încredere și respect este chiar mai mic – de doar 12%. Cea mai mare apreciere pare că a venit din partea colegilor (81%) și a echipei lor de conducere (72%).

Încurajator este că 66% dintre profesioniștii din educație au declarat că au capacitatea de a se adapta și de a trece cu bine peste această perioadă, cei mai mulți dintre aceștia (72%) fiind cei aflați în poziții de conducere.

Din raport reiese că profesorii au foarte mare nevoie de instrucțiuni și îndrumări clare primite din partea Guvernului, cu mai mult timp în avans, pentru a se putea pregăti corespunzător.

O analiză realizată de publicația online din Marea Britanie, Săptămâna Școlilor, a constatat că Guvernul a publicat aproape 100 de actualizări ale ghidurilor de lucru, între mijlocul lunii februarie și iunie – dintre care un sfert au fost publicate în timpul orelor antisociale.

Sindicatele au deplâns bombardamentul constant al îndrumărilor de ultim moment, „numărul mare” de actualizări și „anxietatea pe care o creează” în rândul liderilor din educație care se tem de lipsa lor.

Rezultatele sugerează că sănătatea mintală a celor care lucrează în educație a suferit mai mult decât în cazul celor care au alte profesii – un studiu realizat de Universitatea din Manchester și Universitatea din Londra a constatat că 27,3% din 17.452 de persoane chestionate au raportat un nivel de suferință mintală care are un „potențial clinic semnificativ’.

Citiți și: Cum a fost în prima săptămână de școală din Anglia: „Nu văd niciun elev să se spele pe mâini”

Articolul precedentMinisterul Educației, ultimele date de joi: Peste 12.900 de școli sunt în scenariul verde
Articolul următorUniversitatea din București: Facultăţile au optat, în majoritate, pentru scenariul hibrid