Acasă Actualitate Consiliul Național al Elevilor: Nu vrem o vacanță prelungită

Consiliul Național al Elevilor: Nu vrem o vacanță prelungită

Foto: CNE

Consiliul Naţional al Elevilor a transmis, vineri, că o eventuală vacanţă prelungită pentru stoparea pandemiei, aşa cum a fost în anul şcolar trecut, „ar fi ilogică” şi cere implementarea de măsuri descentralizat, în funcţie de incidenţa din fiecare localitate. În plus, elevii susţin că vacanţa prelungită ar duce la decalaje majore. Organizaţia afirmă că deciziile privind modificarea scenariilor de funcţionare ale şcolilor să se decidă strict la nivel local, fără măsuri dictate de la centru, „care s-au dovedit a fi ineficiente în ultimii doi ani şcolari”.

Comunicatul Consiliului Național al Elevilor:

În ultimele zile, premierul României, Florin Cîțu, a declarat faptul că, în cazul în care situația o va impune, se va decide implementarea unei vacanțe prelungite de câteva săptămâni, pe modelul vacanței din primăvară din anul școlar 2020-2021, pentru a stopa răspândirea comunitară a COVID-19.

Consiliul Național al Elevilor dezavuează ferm propunerea de a modifica structura anului școlar la nici două săptămâni de la începerea cursurilor, în baza unor considerente care nu depind de sfera educațională și fără respectarea măsurilor prevăzute în ordinul comun emis de Ministerul Educației și de Ministerul Sănătății, care prevede în mod clar că unitățile de învățământ funcționează în scenariul online doar dacă în respectiva localitate incidența infectărilor cu COVID-19 trece de pragul de 6 la mia de locuitori.

În acest sens, este imperios ca deciziile privind modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor să se decidă strict la nivel local, fără măsuri dictate de la centru, care s-au dovedit a fi ineficiente în ultimii doi ani școlari. Este ilogică întreruperea cursurilor în întreaga țară, fără a ține cont de situația epidemiologică de la nivelul fiecărei localități, în contextul în care există comunități din România în care nu s-a înregistrat niciun caz de infectare în perioade lungi de timp. Considerăm că anul școlar este deja inegal ca număr de săptămâni repartizat pe semestre, iar o vacanță prelungită ar duce la decalaje majore în ceea ce privește parcurgerea conținuturilor prevăzute de programa școlară, mai ales în contextul în care lipsurile învățământului online se resimt în parcursul educațional al fiecărui elev.

Mai mult decât atât, aducem în vedere faptul că riscurile de infectare în rândul elevilor și al personalului didactic pot fi reduse doar prin eforturi conjugate ale tuturor instituțiilor competente, în vederea asigurării infrastructurii sanitare și a posibilităților de testare și vaccinare împotriva COVID-19 în unitățile de învățământ. Întreruperea bruscă a cursurilor nu poate reprezenta un substitut pentru cursurile față în față, ci reprezintă doar o măsură pe termen scurt, cu un impact minor asupra răspândirii virusului.

De aceea, solicităm ca structura anului școlar 2021-2022 să nu fie modificată în niciun context, iar deciziile de funcționare a unităților de învățământ să rămână descentralizate, la nivel local, în funcție de criteriile prevăzute de ordinul comun al celor două ministere.

„După doi ani de schimbări vertiginoase în jurul nostru, nu ne putem permite nicio altă decizie care să destabilizeze sistemul educațional. O vacanță prelungită nu este sub nicio formă eficientă, ci doar ar adânci și mai mult decalajele și pierderile generate de pandemie. Auzim la televizor că școlile se deschid primele și se închid ultimele, dar cum
rămâne în practică?”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Citiți și: Scenariile școlilor pentru săptămâna următoare: 54 de localități au incidența de peste 6/1.000

Document CNSU: Relaxarea rămâne până la incidența de 6/1.000| Cum arată noile măsuri

Florin Cîțu: Copiii între 6 și 12 ani nu vor mai fi testați la peste 3 peste la mie VIDEO

Lista celor 352 de localități cu peste 3 infectați la mie|Șase localități au peste 9/1.000 rata de infectare

Cât sunt salariile din învățământ: de la debutant până la gradul I – perioada 2016-2021

Vaccinare obligatorie: Florin Cîțu: Dacă experții ajung la concluzia că e cea mai bună soluție, eu sunt de acord

Când se adoptă restricțiile. Cele patru scenarii posibile

Programul „Masa caldă” în școli a redus abandonul școlar. Mai mulți parlamentari vor să îl extindă

Timișora intră în carantină în weekend. Sute de îmbolnăviri în școli

Liceenii români se pot înscrie în programul FLEX, finanţat de Departamentul de Stat al SUA

Când va apărea formularul pentru intenția de vaccinare pentru elevi. Ce spune Sorin Cîmpeanu

Burse de studiu în Marea Britanie pentru elevii de clasa a X-a

Covid-19: Peste 69.000 de elevi învață online

Raport UNICEF: Milioane de copii au o alimentație deficitară

Articolul precedentScenariile școlilor pentru săptămâna următoare: 54 de localități au incidența de peste 6/1.000
Articolul următorBucureștiul a intrat în scenariul roșu. Ce se întâmplă cu școlile