Acasă Actualitate Expert suedez: De ce riscă copiii și adolescenții să rămână traumatizați după...

Expert suedez: De ce riscă copiii și adolescenții să rămână traumatizați după pandemie

Foto: captură Youtube

O întreagă generaţie riscă să rămână traumatizată după pandemia de COVID-19, a avertizat marţi directorul general al Agenţiei de Sănătate Publică din Suedia.

Odată ce efectele vaccinurilor încep să se vadă şi pandemia dispare treptat, trebuie să se acorde prioritate sănătăţii copiilor şi tinerilor, a declarat Johan Carlson pentru agenţia de presă suedeză TT, potrivit Agerpres.

Interviul a coincis cu publicarea raportului anual al organizaţiei suedeze pentru drepturile copilului Bris.

Anul trecut, la linia telefonică de asistenţă a organizaţiei au fost primite mai multe apeluri ca niciodată.

În timp ce numărul apelurilor a crescut în 2020 cu 16% comparativ cu 2019, cel al copiilor care au solicitat consiliere pentru anxietate a fost mai mare cu 61%.

Numărul copiilor afectaţi de tristeţe şi conflicte familiale care au sunat la linia pentru asistenţă a crescut cu 55%, respectiv 43%.

„Trebuie să fim atenţi şi să evidenţiem problemele rămase în urmă. Una dintre acestea este reprezentantă de afecţiunile fizice şi psihice ale copiilor şi tinerilor. Dacă nu ne ocupăm de acest lucru, riscăm să pierdem o generaţie întreagă”, a subliniat Carlson.

La începutul pandemiei, Agenţia de Sănătate Publică a considerat că măsura de carantină generală ar avea un impact devastator asupra copiilor şi adolescenţilor. Prin urmare, Suedia a ales pentru o strategie diferită de cea pentru care au optat multe alte state, a menţionat Carlson.

„Cu cât sunt mai stricte restricţiile, cu atât copiii sunt mai afectaţi. Am avut întotdeauna în vedere această perspectivă şi am făcut compromisuri în consecinţă”, a spus Carlson.

„Acesta este unul dintre principalele motive pentru care am dorit să menţinem şcolile deschise”, a precizat directorul agenţiei.

„Cu toate că şcolile din învăţământul secundar superior au făcut trecerea către educaţia la distanţă timp de câteva săptămâni, şcolile primare au fost, în principiu, menţinute în funcţiune. Cred că acest lucru a fost un factor pozitiv pentru copii”, a declarat Johan Carlson.

Citiți și: Cât va costa o oră de recuperare? Cîmpeanu: Vom avea 2,4 milioane de ore remediale

Orele de recuperare din Timişoara, suspendate pentru 14 zile

Cine se poate înscrie la orele de recuperare/ Dacă elevul lipsește, școlile nu mai primesc bani

DOCUMENT Profesorii vor face triajul elevilor/ Cine decide suspendarea cursurilor la gimnaziu și liceu

Medicul Mihai Craiu: Clasele trebuie aerisite frecvent

ORDIN Cui i se recomandă testarea antigen în școală

Cum se modifică scenariile pentru școli: Elevii din anii terminali vin la școală în scenariul roșu

Articolul precedentKlaus Iohannis: 40% din școli sunt situate în zone cu risc seismic ridicat VIDEO
Articolul următorÎn 2030, populația școlară va scădea cu peste 16%, comparativ cu anul 2014-2015