Acasă Actualitate Ce spun părinții de la Fepal despre propunerile ministrului pentru structura anului...

Ce spun părinții de la Fepal despre propunerile ministrului pentru structura anului școlar

Fepal – Federația părinților și aparținătorilor legali din România susține că elevii din România au mai puține zile de școală, dar mai multe ore decât alți elevi din Europa. Împreună cu Părinții cer schimbare, Fepal arată într-un comunicat de presă că nu sunt de acord ca anul școlar să fie împărțit în trei părți – trimestre- așa cum a propus ministrul Educației. Părinții spun că asta ar însemna mai multe teze și evaluări, iar standardele de evaluare nu au fost elaborate nici până acum.

Redăm mai jos poziția părinților de la Fepal:

De curând, s-a adus în discuţia publică o potenţială schimbare a structurii anului şcolar, care ar presupune întoarcerea la 3 trimestre şi stabileşte un număr de 180 de zile de şcoală pe an.

1. Ideea ca elevii români fac prea puțină școală este falsă. Au mai puține zile de școală decât elevii din alte ţări, dar mai multe ore, în total, într-un an decât media elevilor din Europa. Iar acest lucru se întâmplă deoarece elevii români au mult mai multe ore pe zi decât alţii.Un calcul total ne arată că, la sfârşitul tuturor anilor de învăţământ obligatoriu, elevii români adună un număr de 9.050 de ore, care ne situează pe locul 10 din 38 de State europene, peste media europeană. Ni se propune acum prelungirea anului școlar, dar nu se vorbeşte despre aplicarea legii care cer reducerea numărului de ore/săptămână, şi nici despre revizuirea programei actuale, mult prea încărcate, la toate materiile.În niciun caz nu putem pune rezultatele slabe ale elevilor români pe seama faptului că ar face şcoală puţină, aşa cum ni se sugerează, ci de vină este calitatea şcolii româneşti, cu ore zilnice multe, programă încărcată şi neadaptată pe categorii de vârstă.

2. Adăugarea unui trimestru în plus pe an ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu, și mai multe teze. Astfel, am ajunge la un total de aproximativ 100 de note pe an necesare încheierii situației școlare.

Din 180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări într-o singură zi. Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile.

Celor care ar putea argumenta că am mai avut în trecut an şcolar cu trimestre le amintim că acum, la gimnaziu, sunt un număr de 16-20 de discipline, mai multe ca în acea perioadă trecută.

Mai sunt şi alte motive pentru care împărţirea anului școlar în trimestre nu se mai potrivește sistemului actual de educație:

Durata mai scurtă a trimestrelor față de semestre comprimă etapele ciclului educațional: predare, învățare, consolidare și evaluare. Evaluarea este doar un instrument de măsurare, și nu un scop în sine al sistemului de educație. Elevii merg la școală pentru a forma şi consolida competențe, nu pentru a fi într-o continuă evaluare.

Durata mai scurtă a trimestrelor față de semestre nu respectă curba de efort a elevului intensificând frecvența procesului de evaluare. În cursul anului școlar apar modificări importante ale randamentului școlar. Acesta este mai scăzut după lucrări de evaluare și, bineînțeles, la sfârșitul anului școlar.

În structura propusă de minister, trimestrul al III-lea ar avea doar 8 săptămâni, în care elevul ar trebui să treacă printr-un proces și mai intens de evaluare.

Pentru o împărțire a anului școlar în trimestre, sistemul de educație din România ar trebui adaptat prin reducerea numărului de discipline, trecerea la predare transdisciplinară și schimbarea modului de evaluare.3.

Reamintim că standardele de evaluare nu au fost elaborate nici până acum de Minister.

Se doresc mai multe note, mai multe teze, dar nu este definit clar ce şi cum evaluăm, precum şi ce anume urmeaza dupa evaluare.4. Normele de igienă elaborate pentru unităţile de învăţământ stabilesc un număr maxim de ore de şcoală zilnic, în funcție de ciclul de învățământ:

a) pentru învăţământul primar: – clasa 0 şi I = 3-4 ore pe zi; – de la clasa a II-a = 4 ore pe zi;

b) pentru învăţământul gimnazial: 4-5 ore pe zi;

c) pentru învăţământul liceal, profesional: 5-6 ore pe zi;

d) pentru învăţământul postliceal şi universitar: 6-7 ore pe zi. Acest cadru legal este încălcat în prezent de actualele planuri cadru care la ciclul gimnazial sunt de nivelul învățământului postliceal și universitar.

Întrebările noastre sunt următoarele:

1. Care sunt analizele care au stat la baza propunerii de modificare a structurii anului şcolar?

2. Cum se corelează aceasta propunere cu planurile cadru, standardele de performanţă ale procesului educaţional şi standardele de evaluare ale elevilor – acestea din urmă neexistând, măcar?

3. Cum se va respecta aplicarea reglementărilor atât de mult amânate privind reducerea numărului de ore per materie de studiu?

4. Cum se va evalua impactul acestei schimbări în atingerea obiectivelor de predare şi a celor de învăţare? Cum va fi măsurat acest impact, cu ce instrumente şi metodologii?

5. Care este impactul bugetar al unei astfel de decizii (salarii profesori, burse etc.).

6. Cum se vor împărţi în ore efective per trimestru predarea şi evaluarea?

7. Cum se evaluează elevii?

8. Cum se ţine cont de curba de efort?

9. Cum vor preveni aceste schimbări abandonul şcolar, în creştere în ultima vreme? Un studiu din 2016 (Aucejo și Romano) a arătat că rezultatele şcolare s-au îmbunătăţit semnificativ mai mult atunci când s-a redus absenteismul decât când s-a mărit numărul de zile de şcoală.

Până când vor fi operate modificări CONCRETE ale programului elevilor de gimnaziu, ale structurii orarului și ale condițiilor din școli, considerăm orice zi suplimentară la școală o încălcare a dreptului copiilor la o viață sănătoasă, cu tot ce presupune acest aspect: ore adecvate de masă, dezvoltare emoțională, socială, sport, timp petrecut în aer liber și dreptul la timp liber.

Având în vedere toate aceste lucruri, dorim să se renunțe fără nicio discuţie la varianta de an şcolar cu 3 trimestre și să se revină urgent la rezolvarea altor probleme stringente care ar fi cu adevărat în interesul real al copiilor.

Citiți și: Cîmpeanu: Anul școlar să înceapă pe 5 septembrie. Vacanța de iarnă va fi între 22 decembrie – 8 ianuarie

Săptămâna Verde ar fi în luna mai 2023 | Anul școlar în curs nu va fi prelungit

Elevii vor ca anul școlar să înceapă în prima zi de luni a lui septembrie

Cum ar putea arăta Structura anului școlar 2022-2023

Citiți și: Profesorii, supărați că nu au încheiat acordul cu premierul Ciucă: Guvernul nu mai dorește

Greva profesorilor: Pe 4 februarie vom încheia un acord cu premierul Ciucă

DOCUMENT. Ministerul Educației a stabilit că bursele de merit se dau de la 9.50 | Elevii sunt nemulțumiți

Părinții cer clarificări privind bursele elevilor

Elevii sunt nemulțumiți că bursele mărite se dau de la media 9.50

Cîmpeanu: Bursele de merit și de performanță se dau de la 9.50 începând cu semestrul II

Franța: Examenele de admitere la liceu, amânate cu două luni

Covid | Aproape 27.000 de elevi sunt infectați. Situația pe fiecare jud

Rafila: Părinţii care doresc să-şi vaccineze copiii să se informeze înainte

Ministerul Educației prelungește termenul până la care pot fi depuse dosarele pentru burse

Cîmpeanu: Dacă se păstrează creșterea infectărilor, Clujul va intra în online cu toate școlile și grădinițele

Elevii cer retragerea proiectului privind reforma ARACIP

Sorin Cîmpeanu: 5,6 milioane de teste vor ajunge în școli în acest weekend

Scenariile școlilor: Situația ocupării paturilor din spitalele Covid

Două mari licee din Ploiești au trecut online

Cîmpeanu: 10 milioane de teste vor ajunge săptămâna viitoare în școli

Ministrul Educaţiei: Testele de salivă vor fi ambalate individual. Numărul lor a fost deja suplimentat cu 540.00

Sorin Cîmpeanu: La rectificare, vor fi luate în considerare creșterile salariale ale profesorilor

Cîmpeanu: 10 milioane de teste vor ajunge săptămâna viitoare în școli

Greva profesorilor: Pe 4 februarie vom încheia un acord cu premierul Ciucă

UBB cere verificarea tezei premierului Ciucă. CNATDCU a început procedura

București | Colegiul Național I.L. Caragiale intră în online de marți

Greva profesorilor în imagini. Vineri, sindicatele se întâlnesc cu premierul Ciucă

Cîmpeanu despre greva profesorilor: Revedicările sunt justificate, dar salariile au fost mărite cu 4%

Greva profesorilor în imagini. Vineri, sindicatele se întâlnesc cu premierul Ciucă

 Sorin Cîmpeanu: Unde este „tăierea” numărului de beneficiari ai burselor de merit?

Raed Arafat, despre lipsa testelor din școli: Doi furnizori au cerut un preț de 3 ori mai mare

Consiliul Elevilor, despre lipsa testele de salivă: Denotă o totală lipsă de mobilizare din partea autorităţilor

Ce s-a întâmplat cu testele elevilor | Explicațiile Departamentului pentru Situații de Urgență

Articolul precedentRaed Arafat: Școlile rămân deschise săptămâna viitoare
Articolul următorGuvernul a probat 66 milioane lei pentru masa caldă